Tudung kanak-kanak

RESEPI ROTI SARDIN VIRAL


Hari mula puasa blurr jap tak tau nak buat menu apa.. actually, senarai untuk dah ada.

Cuma diri tak rajin. kah! pon ada erk macam ni.

Dah dekat nak berbuka baru cepat-cepat siapkan.. sebab tengok bahan ada.. onz..




ROTI SARDIN VIRAL
Peberet Rania.. peberet ummi juga 😋

Pastikan, 
sardin secukupnya ciksu guna sardin dalam pouch..
roti secukupnya
telur secukupnya
mayonis dan sos cili penyedap rasa

sardin buang tulang.. lenyek dengan kuah sesedap rasa.. nak letak kuah sikit ke banyak.. terpulang..

roti potong tiga segi.. besar kecik.. suka-suka hatilah 😅

hiris bawang besar, daun bawang, cili padi kalau suka pedas.. serbuk lada hitam, serbuk lada sulah dan garam sesedap rasa.. gaul sebati dan pecahkan telur secukupnya untuk celup roti nanti..

satukan bancuhan telur dan sardin.. gaul sebati..

Roti dan bancuhan telur + sardin dan bebawang..



panaskan kuali bersama minyak..

Celup roti yang dipotong ke dalam bekas sardin dan telur..




celup roti dalam bancuhan sardin.. goreng dalam minyak.. pepandailah tengok bila patut nak balik²kan ye..

Siap




selamat mencuba..

#daridapurciksu
#rotisardinviral

3 Comments




Ya Tuhanku, berilah aku dari sisi Engkau seorang anak yang baik. Sesungguhnya Engkau Maha Pendengar doa

Allahumma aamiin aamiin aamiin ya Rabbal alamiin