Tudung kanak-kanak

Seqy Beauty: Saya Guna, Saya Jual

🌸بسم الله الرمن الرحيم🌸


Hye.. adik kakak kesayangan Ciksu semua 👀 Buat apa tuuuuuuu hihihihi

Pagi ni Ciksu nak berkongsi berkaitan produk kecantikan dan kesihatan yang ciksu guna.. Seterusnya tersuka, terjatuh cinta dan terjadi ejen. ahaks. Ye.. Ciksu guna Seqy Beauty, Ciksu jual Seqy Beauty. 

Kenapa ciksu guna dan jual? Sebab ciksu yakin dengan produk Seqy Beauty.. seqy beauty, slow and steady. guna dulu baru tahu hasilnya. 

BB CREAM SEQY BEAUTY
Mula jatuh hati selepas guna BB Cream Seqy Beauty. BB Cream ada 3 kod pilihan.. 
  1. FAIR, 
  2. NATURAL
  3.  BROWN
Ciksu try kod BROWN. Ingat lagi masa tu bulan Mei, 2015. Kebetulan balik Kuala Kangsar. Pastu pergi dobi layan diri. Sesambil tunggu baju siap dibasuh, meronda lah ke kedai-kedai yang ada di situ. Tak semena-mena saya masuk ke kedai vendor. Ternampak produk Seqy Beauty ada di jual. Actually, memang dah lama pon dok baca testimoni dan review rakan blogger lain tentang BB Cream Seqy Beauty nih. Cuma belum bekesempatan nak cuba sendiri. Alang-alang ada depan mata terus lah beli satu. konon-kononnya nak try la hihihi. 

Selepas beli, belum rasmi lagi. Saja nak habiskan produk yang sedia dipakai terlebih dahulu. Bulan Julai, 2015 baru start guna BB Cream Seqy Beauty. Seriuosly, seronok sangat guna BB Cream Seqy Beauty. Dah la harganya murah, berbaloi beli sebab tahan lama. sekali guna calit sikit-sikit je. Jimat Jimat sangat. Apabila apply di muka tak nampak bercapuk sebab senang blend dengan kulit muka.. 💖 Banyak sangat keistimewaan pakai BB Cream Seqy Beauty. 

Kod FAIR sesuai untuk orang yang  berkulit putih macam ADIRA AF. sape rasa dia putih macam ADIRA AF, boleh beli FAIR manakala kod NATURAL sesuai utuk kulit macam DATO CT, ERRA FAZIRA. Kod BROWN sesuai untuk kulit seperti NABILA HUDA, NING BAIZURA

SAKURA MASK
Bulan November, 2016 terbeli Sakura Mask. Sakura Mask ni guna untuk Rania. Kenapa Rania? In shaa Allah next entry ciksu kongsikan ye.

XXS LOTION
ciksu guna XXS Lotion dulu. Lotion kurus sejuk yang best digunakan. Selepas guna terus buang angin kus kus. ahaks. Kenapa ciksu guna XXS Lotion? In shaa Allah, next entry juga ciksu kongsikan. Letak dalam entry ni, mau panjang berjela. Kang ada juga yang terskip bacanya, kan! hihi


Skincare Seqy Beauty
Apabila nampak kesan dan hasilnya terus teringin nak cuba produk Seqy Beauty yang lain pulak. Especially, set Skincare Seqy Beauty. Al-maklum lah umur dah masuk 30an. Mau tak mau kena lah jaga kulit muka dari sebarang singgahan cik jeragat. jeragat ni kalau dah melekaa.. perghhhh 
!!! sakitnya tuh di sini. Sebelum nak cantik, kena lah bagi kulit muka sihat dulu. Macam mana nak bagi sihat, Guna lah skincare yang mesra pengguna. In shaa Allah dengan Skincare Seqy Beauty, comfirm korang akan jatuh hati juga nanti. Nak cerita bab skincare pon macam macam nak dikongsi. tunggu next entry juga lah, boleh!

Pastu terbeli Seqy Lipmatte plak.. terus jatuh cinta lagi, lagi dan lagi hahahaha..

So, dah berapa entry yang perlu ciksu tunaikan. Tunggu oke.. 

Niat
Ciksu nak tolong kengkawan yang ada masalah kulit muka. Sesambil nak menabung simpanan untuk makayah, Rania dan juga diri sendiri.

Macam mana nak tahu kulit muka sihat atau tidak?
Kulit muka yang tiada jerawat, jeragat, tompok-tompok hitam dan parut. kalau setakat tempek bedak compact berlapis lapis untuk lindungi parut dan jerawat, itu bukan lah kulit sihat namanya lagi menambah bagi tak sihat adalah. Sekurang-kurang kulit nak juga rehat daripada sebarang solekan. 

Contohnya ciksu tak bekerja. Lebih selesa kulit muka tidak ditepek dengan pelbagai alat mekap secara berlebihan cukup sekadar ada yang basic sahaja. 

Contohnya kalau dah pakai BB cream, tak perlu letak bedak pon dah oke. Sapu lip matte. Siap. Suami dan anak tak perlu tunggu lama-lama sementara menanti ummi bersiap. Lain lah kalau ada candle light dinner dengan cik abe ke kan! boleh lah sekali sekala nak mekap tebal. Cewahhhhh.. 

Kenapa seqybeauty jadi pilihan?
Salah satunya sebab founder Seqy Beauty lah. Puan Sepet. Sejak dulu memang mengikuti hasil penulisan beliau di blog. Banyak cedok ilmu berbisnes di sana. Banyak tips berkaitan cara nak mulakan bisnes buat newbie macam saya. Ambik semangat. gitewww. Selain itu,

  • Produk Seqy Beauty ada kelulusan Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM).
  • Produk Seqy Beauty 100% produk anak jati Malaysia bukan produk REBRANDING
  • Produk Seqy Beauty berasaskan tumbuh-tumbuhan. Itu yang menyebabkann proses pemulihan yang diambil bagi setiap penggunaan produk Seqy Beauty ambil masa yang lama. Keyword di sini, setiap pengguna perlu bersabar, sabar dan sabar tapi hasilnya nanti memang tip top.  In shaa Allah, semuanya dengan izin Allah s.w.t.
Cuma satu aje nasihat ciksu buat bakal pengguna atau pengguna sesuatu produk apa sekalipon, korang KENA ISTIQAMAH DAN RAJIN MINUM AIR PUTIH SETIAP HARI.. SETIAP ORANG LAIN TINDAK BALASNYA. HORMON SETIAP ORANG DI ANTARA KITA TIDAK SAMA. ADA YANG PAKAI SEMINGGU DUA DAH NAMPAK KESAN. TAPI ADA JUGA YANG PAKAI BERBULAN BARU NAMPAK HASILNYA. TEPUK DADA TANYA LAH MANA SATU PILIHAN HATI .. EH!!!!

Antara produk Seqy Beauty. Harga di bawah belum termasuk kos postage.. 


 1) Skincare Trial Set RM130 sm/ RM140 ss


2) Skin Care-Loose Item.. lagi besar, lagi jimat 
  • Cleanser 100ml RM60
  • Toner 100ml RM65
  • Serum 50ml RM60
  • Day & Night Cream 30g RM75



3) Sakura Mask RM80 sm/ RM90 ss

4) BB Cream RM55 sm/ RM60 ss


5) XXS Lotion RM45 sm/ RM49 ss
 
6) Lipmatte RM25 sm/ RM28 ss

Simply Hana Collagen RM85 sm/ RM89 sm

Skincare + Sakura Mask + Bb Cream + Lip Matte = Pakej lengkap untuk beg mekap harian adik/ kakak.. nak lagi gojes, sapu  XXS Lotion di bawah dagu untuk hilangkan dagu berlapis adik/ kakak ahaks

Boleh beli dengan ciksu sebab ciksu
👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
Ejen Sah SeqyBeauty 🙋🙋🙋🙋🙋

📞 : #0193080215 #0193080215 #0193080215
🚗 : COD sekitar Bandar Jerteh/ Kampung Raja/ Gong Kedak/ Kuala Besut
📦 : Pos seluruh Malaysia setiap hari kecuali Jumaat & Sabtu
Free 🎁


So, lengkaplah sebahagian produk Seqy Beauty yang ciksu guna. Adik/ kakak tak mau ke kulit sihat macam ciksu! hiks ^_~ Next entry ciksu kongsikan lagi mengenai kebaikan, ingredients dan testimoni setiap produk Seqy Beauty. Barang baik haruslah dikongsi bersama, kan! 
Sharing is caring 👌👌👌👆👆👆

Nak testimoni daripada ciksu ?.....kena lah tunggu.... ahaks... 

pppppsssttt: Gambar koleksi sendiri dan sumber goggle

0 Comments