Tudung kanak-kanak

Jerebu masih ada

kisahnya, 
kemarin temankan ayah Rania ke Putrajaya. ikut hati tak nak pergi sebab kesihatan diri yang tak mengizinkan. selsema, sakit tekak & batuk. perit sangat rasa tekak ni. sebolehnya tak nak kena langsung angin luar sebab cuaca sekarang ni. 

akhirnya, ikut juga ke sana tapi memang tak keluar daripada kereta pon. nunggu dalam kereta sehingga kerja ayah Rania selesai. 

kenapa saya sanggup tunggu dalam kereta.. cer tengok ni..

rasanya di KL pon jerebu juga tapi sekitar rumah saya nampak juga cahaya matahari.. ini bila ke Putrajaya.. sekali tengok.. mak aiii.. masih teruk rupanya.. 

kami ke Putrajaya gunakan laluan Mex (Maju Expressway). ini pemandangannya sepanjang ke sana. rata2 masih kelihatan kelabu asap.. 

guna Mex ke Putrajaya memang sekejap je ambil masanya. 

pemandangan selepas tol Mex.. 

sehari sebelum tu ayah rania ke klang. katanya area klang lagi teruk.. ye ke ? siapa duduk klang.. 

balik je dari Putrajaya memang tak larat sangat2 dah. terbaring je. badan dah mula panas, kepala makin berdenyut, sakit tekak makin kurang sebab semasa dalam kereta cuma amalkan perkongsian mama LYD. alhamdulillah, makin kurang sikit sakitnya. cuma bila sesekali batuk tu je terasa peritnya. huhuhuhu.. 

bulan Oktober masuk ini dah 3 kali diuji kesihatan diri.. awal oktober ceri beri, kendian kelopak garam. sekarang selsema & batuk pula. semuanya dari Allah.. Allah juga yang menyembuhkannya.. aamiin 

12 Comments

  1. Moga cepat sembuh ya ciksu.. dugaan banyak ni insyaAllah lepas ni molek2 dan baik2 aja yang datang..

    Aa.. kawasan kami ni ada masanya nampak lg ada jerebu.. moga makin kurangla..cepat

    ReplyDelete
  2. JB pun dah kurang sikit jerebunya CikSu
    Tapi itulah semakin banyak bangunan semakin payah jerebu nak pergi
    Kat Singapore pun masih tak ok lagi. Kesian pada budak-budaklah. Banyak kegiatan terhad.

    Dah pergi klinik belum? Jgn sampai melarat pulak ada anak dara kecik nak kena jaga tu.

    ReplyDelete
  3. ohhh masih ada juga jerebu ye sis..cepat2 lah hilang..
    moga cepat sembuh ya sis.. rehat & take care..

    ReplyDelete
  4. kat pasir gudang jb ni,ada lagi jerebu walaupun tak banyak mana jerebunya..alhamdulillah..jerebu kian pulih

    ReplyDelete
  5. Dekat PJ baru ni dah ok sikit. Tak sangka putrajaya still jerebu

    ReplyDelete
  6. Aaah jrebu lagi ciksu.. zaza doakan smoga ciksu cepat2 sembuh ye.

    ReplyDelete
  7. Masih ada lah jerebu. Smoga cepat sembuh.

    ReplyDelete
  8. Take care ummi rania! moga moga molek la belake cepat 2

    ReplyDelete
  9. Ehh rasa maxam dh baca entry ni.belum komen ekk..memang sekarang ni mana2 klinik dipenuhi org sakit akibat cuaca yg tak sihat ni la

    ReplyDelete
  10. masih ada sikit2 jerebu..kena jaga kesihatan lebih lagi

    ReplyDelete
  11. klang dan shah alam memang berjerubu teruk ciksu...hari ni pun dekat opis, akak nampak suk tu samar2 je dan kadang2 hampir x nampak, pada hal jarak opis akak dengan suk tu bukan jauh pun...

    ReplyDelete




Ya Tuhanku, berilah aku dari sisi Engkau seorang anak yang baik. Sesungguhnya Engkau Maha Pendengar doa

Allahumma aamiin aamiin aamiin ya Rabbal alamiin