Tudung kanak-kanak

Gulai Ayam Kampung Betik Muda



Ini gulai ayam kampung betik muda bukan saya yang masak tapi mak yang masak.. bila punya gambar entah, lah.. saya pon tak ingat.. 

sedapnya lahai kalau dapat makan gulai ayam kampung betik muda ni. guna betik muda ye. tapi untuk gulai ni mak guna betik yang hampir nak masak. boleh je lah, kan ! daripada tak ada langsung. gu kan pulak dengan nasi putih dan ulam cabai pon dah cukup. comfirm sampai menjilat-jilat jari nanti. ihiks :) 

teringat la pulak gulai ayam kampung betik muda petang-petang gini. aduh.. duh..

resepi ?

masak je lah macam selalu uols masak.. 
sama je..

daaaa^_^


14 Comments

  1. tak pernah lagi campur betik, nak cubalah..

    ReplyDelete
  2. Salam singgah sini....sedapnya gulai ayam kampung dengan betik muda...

    ReplyDelete
  3. Gulai ni masak lemak yeh Cik Sue kemasak kari?
    Daging masak apa pun mmg sedap. Tp okje tak pernah masak campur betik cenggitu...
    Dulu dulu mak masak betik ni tumis gitu jer cik Sue

    ReplyDelete
  4. tak pernah makan gulai betik ni...hehehe

    ReplyDelete
  5. Gulai ayam pun tak berapa suka.ikut pada gaya masakannya..kadang ada juga yg kena selera tekak sy..tapj memang tak reti makan betik buat gulai.hehe teruk btoi sy ni..tekak western.hehe

    ReplyDelete
  6. campur betik? xpernah lak rasa..

    ReplyDelete
  7. laparr nengok ni...
    peberet akak lah gulai ayam kg...

    ReplyDelete
  8. sedap gulai ayam kg tu.. tapi ruby xpernah rase lagi buh betik muda :)

    ruby selalu masak ayam percen. boleh di katakan tiap2 minggu

    ReplyDelete
  9. ya Allah sedapnye sue...lauk peberet2 akak gini nie....lauk2 kampung org kate...akak kalo ade betik muda mmg suke masak air tu.... berhirup2 kuah dibuatnyer.... ni baru tau leh di buat gulai gini...nanti kalo ade lagi betik muda akak nak try le plak buat gulai.....

    ReplyDelete
  10. Baru semalam makan gulai lemak ayam kampung ibu masak :)

    ReplyDelete
  11. tak pernah rasa pun.. hee kena cari resepi ni :D

    ReplyDelete
  12. tak pernah makan lagi, resepi ni...

    ReplyDelete




Ya Tuhanku, berilah aku dari sisi Engkau seorang anak yang baik. Sesungguhnya Engkau Maha Pendengar doa

Allahumma aamiin aamiin aamiin ya Rabbal alamiin