Tudung kanak-kanak

Check up Rania 9 bulan..

beberapa hari sebelum pergi check up Rania selsema. alhamdulillah selsema sekejap je. tak melarat sangat.

hari ni bawa rania ke klinik untuk check up bulanan. masa timbang berat 8.55 kilo.. Bertambah la juga dari last visit masa umo 6 bulan yang lepas. alhamdulillah :)

tak ada apa yang dibualkan dengan misi. borak biasa-biasa ja sebab kali ni kena dengan misi lain. bukan misi suriani. so, macam malu-malu kucing. gituu.

misi banyak tanya pasal Rania. udah check up Rania, nanya pasai Rania je la kan. apa daaa. takkan nak nanya pasai uminya pulakkan. ye dok -_- misi tanya itu ini. so far, alhamdulillah. bila misi bagi barang Rania ambil. kendian Rania pass ke tangan sebelah lagi. bila misi panggil nama pon ada feedback. pastu dok bebel sendirian. untuk check up 9 bulan tiada pengambilan vaksin. tunggu setahun pulak baru ada.

dalam pada tu, misi ada tanya tentang solid food Rania. dah mula bagi telur ke belum pada Rania. saya jawab belum lagi. misi pesan dah boleh mula kenalkan dengan telur. sebab nak try tengok Rania alah dengan telur ke tidak sebelum nak cucuk vaksin MMR setahun nanti. 

oke. balik dari klinik tu.. dok pikir bila masa yang sesuai nak kenalkan telur dengan Rania. sudahnya saya ambil keputusan nak kenalkan telur dengan Rania masa umur 10 bulan nanti. in shaa Allah.. 



3 Comments

  1. ooo nak tau alegik ke tak juz bgi telur je ek ;p
    harap2 takde la masalah apa2 ye...

    ReplyDelete
  2. good girl rania.. bila la agaknya dapat jumpa rania & uminya.. ^_^

    ReplyDelete




“Wahai Tuhanku! Jadikanlah daku orang yang mendirikan sembahyang dan demikianlah juga zuriat keturunanku. Wahai Tuhan kami, perkenankanlah doa permohonanku.” (Ibrahim: 40)