Tudung kanak-kanak

Tosei Homemade

Saya adalah peminat Tosei dari dulu sampai sekarang. Jangan ditanya kenapa ye ;)

Nak2 kalau pekena Tosei dengan Kopi O kaw.. "sedapppnya tak terkata hokey.."

Oh ya, cara nak buat bancuhan tepung Tosei ni saya belajar dari member saya, Kak Ina. Member saya ni mamak. Hihi.

Dapat satu lagi resepi. Sekarang saya share dengan uols yang minat makan Tosei juga.

Lepas ni buat sendiri je kat rumah ye, tak payah nak pi beratuq dekat kedai mamak. Jimat2  :)

pppsssttt: cara bancuhan tepungnya nanti saya bagi ye.. daaaa 

21 Comments

  1. FEBERET me too. makanan wajib di harai raya keluarga Nisah. tanpa tosai tak meriah hari raya hehehe :)

    ReplyDelete
  2. tosei yg rasa masam2 sikit tu kan.. cikna lg suka roti kosong.. huhu..

    ReplyDelete
  3. uiiikksss bertosei plak ciksue kita ni...

    psstttt, cikmanis baru baca komen2 kat blog berabuk tu.....takziah ye atas kejadian pecah rumah tu. insyaAllah mungkin Dia nak gantikan dengan sesuatu yg lebih baik kot. mana tahu tup tup pas ni ciksue fenin2, muntah2....check2 ada baby lam peyutt...aminnnn. jgn sedih2 ye

    ReplyDelete
  4. Ciksu ni main acah-acah ye, kakak nak tengok resepi dah bye-bye pulak:)

    ReplyDelete
  5. minat tosei ek... tosei ni mcm lempeng ke ?sy tak pernah makan..hehhe

    ReplyDelete
  6. kalu ikut sebetulnya Okje kurang tosei sebab rasanya masam...tapi oleh keranan nak menjaga kesihatan telanlah jugak hehe

    ReplyDelete
  7. singgah ptg..m3h pun suka mkn tosei kt kdai mamak..tak pernah masak lg..

    ReplyDelete
  8. kuah nyer yg kelapa kuning tu ker? sy pon suka tosei gak ;)

    ReplyDelete
  9. maakkk ai...tosei la pulak...sesekali layan sedap

    ReplyDelete
  10. menarik sangat2..mudah di sediakan ka..

    ReplyDelete
  11. Baru nak cub abaut berbuka ini..heheheh

    ReplyDelete
  12. saya.... pernah cuba makan tosei sekali, tapi memang tekak saya tak boleh terima.... macam tu juga lah dengan capati... yang saya makan cuma roti canai, itu pun kadang2 jer

    ReplyDelete
  13. wahhhhh tosaiii


    lama dah tak makan. hihi


    tak sabar nak salin resepi

    before ni makan je :p

    ReplyDelete
  14. Nur tosei kureng....
    capati suka jugaklah.. :)

    ReplyDelete
  15. makan dgn kari ayam....tapi akak lebih suka mkn roti jala...lebih kurang je ye ciksu..?

    ReplyDelete
  16. pandai la ciksu ni bab masak. rajin belajar sesuatu yg baru dan berani mencuba.

    ReplyDelete




“Wahai Tuhanku! Jadikanlah daku orang yang mendirikan sembahyang dan demikianlah juga zuriat keturunanku. Wahai Tuhan kami, perkenankanlah doa permohonanku.” (Ibrahim: 40)