Tudung kanak-kanak

Ikhtiar Hamil: Susu Kambing dan Kurma..

saya guna kurma yusof taiyob.. kalau habis saya beli kilo je dekat pasar tani FAMA.. susu kambing pula saya minum susu HI GOAT.. sebaiknya carik susu kambing asli.. kenapa susu kambing asli.. next entri saya kasik tahu ye ;)

Saya nak share cara/ petua yang saya amalkan.. dapat petua dari member2 dan makngah (member mak saya).. saya dan suami amalkan minum susu kambing campur kurma.

 Caranya:

amik segenggam kurma, buang biji (ada yang kata 7 biji)

kurma tu kena kisar/ blend bersama2 secawan susu kambing (susu kambing tu saya bancuh ikut sukatan yang disarankan)
  dan selawat 3 kali sebelum nak minum.. 
contohnya niat dalam hati supaya dipermudahkan urusan mendapat anak daripada Allah.. 

Suami yang buatkan.. pastu minum sama2.. 

  Apa rasanya.. rasanya memang manis tapi sedappp.. sekali cuba pasti nak lagi.. hihi :)

Nak minum sekali pon mencukupi.. nak lebih pon digalakkan.. yang penting berusaha.. selebihnya kita berdoa kepada Allah..

semuanya berlaku kerana izin ALLAH juga.

Nabil Raja Lawak pon amalkan susu kambing + kurma jugak.. saya ada terbaca.. sejak tu la saya amalkan susu kambing + kurma ni.. untuk makluman uols Nabil beli susu kambing asli 100 botol dari Kedah tau.. pastu kebetulan pula dia dapat stok kurma dari kawan dia yang berkunjung ke Mekah..

Sabda Rasulullah s.a.w

"Berilah makan buah kurma kepada isteri2 kamu yang hamil sekiranya wanita hamil itu memakan buah kurma, nescaya anak yang bakal dilahirkan ituu menjadi anak yang penyabar bersopan santun serta cerdas pemikirannya.."

Selamat mencuba :)


0 Comments