Tudung kanak-kanak

Terima Kasih pada yang mendoakan

Alhamdulillah..
my pakngah dah selamat menjalani pembedahan pada hari isnin yang lepas..
yakni hari ke 9 berada di HKL. pembedahan berjaya dilakukan. itupon sebab pakngah dah tak tertahan menanggung sakit. kira emergency lah..
pembedahan ari tu ambil masa yang agak lama.. dapat tau pagi, and then jam 10malam selesai semuanya. selepas selamat dibedah, pakngah still dalam bilik ot.. untuk pemantauan..
masuk malam kedua selepas dibedah, alhamdulillah dah boleh ditempatkan di icu. sampai lah ke hari ni..

siang tadi sempat melawat pakngah.. Rania tinggal dengan paklong iye. alhamdulillah, baik-baik aje. terpaksa redah naik juge.. nak tengok pakngah punya pasal..

keadaan pakngah sekarang.. 
alhamdulillah dah sedar dan kenal orang. cuma pakngah asyik nak tarik wayar oksigen.. huhuhu
bila dah dipasang, ditariknya.. tak selesa mungkin.. 

so, terpaksa lah nurse pakai wayar yang siap ada getah melekat di dahi tu. itupon tetap juga nak dicabutnya.. biasalah orang tua, kan!! tak selesa dan sebagainya..
paling sedih bila pakngah seolah2 cuba nak bangun, pastu mulut nak juge cuba cakap.. asyik dok ajak balik.. balik.. sian sangat tapi nakk buat macam mana.. pakngah tetap kena duduk di icu sebab tahap oksigen dalam badan pakngah kurang.. bila dipasang wayar untuk oksigen dicabut.. nurse pon dah berusaha pujuk.. sudahnya terpaksa bagi ubat supaya pakngah relax and cool.. tidur dan rehat.. tangan di ikat.. supaya tak tarik semua wayar yang ada di badan dan tangan..

lagi satu,
buat masa sekarang pakngah hanya minum susu melalui tiub yang dipasang.. pakngah nampak serah.. muka2 pon nampak lain sangat..
tapi tempat operate alhamdulillah, dah kering sepenuhnya..

ape pon tolong doakan ye. semoga pakngah ciksu sabar dan tabah melalui saat2 ini.. aamiin. menurut kata nurse tadi, bila oksigen pakngah dah ok, in shaa Allah dah boleh pindah masuk ke wad biasa. paras oksigen sekarang dalam 95. pastu tadi pakngah dok kalut tarik itu ini terus jadi 80 lebih. huhuhu...

kemarin juga genap sudah 2 minggu pakngah di hkl..

Baby Anissa Umyra
hari isnin, hari yang sama pakngah kena operate, baby umyra dah pon dipindahkan ke Hospital Sultanah Aminah. semasa di Ijn baby kena masuk ICU semula sebab masalah paru2 tak kembang dan bergantung dengan mesin untuk oksigen.. balik HSA dah duduk wad biasa..

alhamdulillah...

semoga baby Anissa Umyra sentiasa kuat dan sentiasa di bawah peliharaan Allah. bila balik sana, dekat dan mudah lah ayah baby nak datang melawat. semoga cepat sihat dan dapat main macam anak2 yang lain. aamiin =)

Rindu sangat dekat baby..
terkilan sebab hari terakhir baby di Ijn tak sempat melawat sebab cik abe kerja, then dia ke hkl sampai ke malam, tunggu sesama abang sepupu sepanjang pakngah dibedah.  kebetulan ngah ada di rumah. tak sampai hati nak tinggal ngah sensorang di rumah. ditambah hujan lebat pulak ari tu.. dapat tau pon dah tengah hari.. ba elok baby balik ke sana. kebetulan ada ambulans datang dari sana hantar pesakit. itu yang baby tumpang balik ke HSA.. sebulan lebih ibu baby di ijn.
  
doakan ye semoga my pakngah dan baby anissa umyra cepat sembuh dan sihat sepenuhnya. aamiin :-)

7 Comments

  1. be strong ye sis.. kuatkan semangat.. semoga semuanya dipermudahkan dan diberikan kesihatan yang baik, amin

    www.neezalife.com

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah dah jalani pembedahan...syukur..moga kedua-duanya diberi kesihatan yang baik selepas ini..amin.

    ReplyDelete
  3. Didoakan cepat sembuh kepada kedua2 pesakit.
    Bertabahlah dengan ujian Allah.

    ReplyDelete
  4. semoga kedua2 pak ngah n baby anissa cepat sihat spt sediakala ya..aminnn

    ReplyDelete
  5. semoga mereka sentiasa kuat untuk teruskan kehidupan yang mendatang..

    ReplyDelete




“Wahai Tuhanku! Jadikanlah daku orang yang mendirikan sembahyang dan demikianlah juga zuriat keturunanku. Wahai Tuhan kami, perkenankanlah doa permohonanku.” (Ibrahim: 40)