Tudung kanak-kanak

IKHTIAR HAMIL: Doa depan KAABAH

Ye, doa depan KAABAH merupakan salah satu usaha terakhir untuk 6 bulan pertama di tahun 2013.. untuk yang ini sememangnya saya amat2 terharu.. 

Kisahnya bermula bila mana, salah seorang suami cikgu di tadika tempat saya bekerja tu nak pergi buat Umrah.. pada mulanya saya hanya kirimkan buah zuriat 10 biji sahaja.. tapi sebaliknya berlaku.. 



Suami cikgu Ika minta nama penuh kami suami isteri.. katanya nak doa depan kaabah.. Ya Allah, sungguh saya terharu sangat2.. 
tak tau nak cakap apa lagi.. bukannya apa sebelum2 ni pon pernah juga kirimkan pada sedara mara yang ke sana.. tapi kali ni berbeza situasinya.. mmm, susah la nak cakap macam mana.. hanya Allah aje yang tahu.. 

Alhamdulillah sekembalinya suami cikgu Ika ke tanah air.. saya hanya dapat 6 biji sahaja buah zuriat tu sebab itu aje yang dijumpai.. memang agak sukar juga nak mencarinya.. dapat 6 biji pon alhamdulillah sangat.. itupon suami cikgu Ika bagi je dekat saya.. tak nak ambik uang pong.. huhuhu.. lagi la terharu.. 

Makanya saya cuma dapat bagi buah zuriat tu untuk 3 orang saja.. nak buat macam mana kan.. itu aje rezeki yang ada.. 

30 Comments

  1. InsyaAllah...tak lama lagi ada tu..

    ReplyDelete
  2. Insya allah su. Kita usaha kan. Harapnya ada la rezeki lepas ni

    ReplyDelete
  3. Ooh cikgu keje di tadika ke? Baru akak tahu. Alhamdulilah ada kawan tolong doakan ciksu ya. InsyaAllah akan dipermudahkan semua urusan nak jadi ibu ni. Amin..

    ReplyDelete
  4. alhamdulillah...kawan2 yg prihatin ni memang buat kita terharu...semuga doanya dimakbulkan Allah

    ReplyDelete
  5. Alhamdulilah memang terharu bila ada orang sanggup tolong kita macam tue kan.

    ReplyDelete
  6. semoga ada berita baik...kadang-kadang org luar layan kita lg baik kan...

    ReplyDelete
  7. alhamdulillah..murah rezeki,ada y sudi membantu..
    semoga apa y sue hajatkan akan termakbul

    ReplyDelete
  8. semoga usaha membuahkan hasil.. jgn putus asa.. :)

    ReplyDelete
  9. Doa dan usaha dah dibuat CikSu. Insya-Allah ada rezeki Allah pasti buat mereka yg tak mengenal putus asa..

    ReplyDelete
  10. semoga usaha dan doa dimakbulkan.. amin..

    ReplyDelete
  11. Assalamualaikum.. Buah Zuriat?? apakah.. *terus google jap hahaha..

    Alhamdulillah untung la ada orang nak doakan untuk kita dan belikan permintaan.. syukur :D

    http://timetravelafif.blogspot.com/2014/06/royal-belum-part4-chalet-sg-tiang.html

    ReplyDelete
  12. terharunya.. takpalah sekurang²nya ada jugak dapat rezeki merasa buah zuriat tu ... moga allah permudahkan .. bnykkan berdoa mohon pada allah beri petunjukk kenapa sukar hamil, allah sentiasa menolong hambanya.. yg penting kt redha kan.. sy dah pernah alami .. dan sekarang pun masih alami mslh utk menambah zuriat ... padahal ngilu berslain masih terasa² jer tau kikiki...;p

    ReplyDelete
  13. semoga termakbul doa akak untuk dptkn zuriat...amin..

    ReplyDelete
  14. alhahdulillah..ramai yg mendoakan ciksu,inshaAllah ada rezeki buat ciksu nanti..

    akak guna blog yg baru dah ciksu..

    ReplyDelete
  15. bagus nya ciksu siap berkongsi lgi kan... InsyaAllah rezeki tu ada sentiasa...

    * water mark tu ti sy betul kn ek free je.. ;)

    ReplyDelete
  16. Ya la kan..berdoa dpn kaabah lbih baik. Baik sgguh suami cikgu tu yer.

    ReplyDelete
  17. semoga segala usaha sis akan membuahkan hasil.InsyaAllah...

    ReplyDelete
  18. Sesungguhnya kita mampu berusaha kn ciksu. Hnya Allah maha mengetahui..

    ReplyDelete
  19. Terharu bila ada kawan yg berhati mulia ni kan Cik Sue..akak pun sllu kirim doa klu ada kawan2 yg ke Mekah.:)

    ReplyDelete
  20. Salam QR..
    alhamdulillah..semoga allah makbulkan doa yg dikirimkan itu..

    ReplyDelete
  21. kalau kita sendiri dpt berdiri depan kaabah dan doakan lagi baik,tapi ni pun dah cukup terharu.bukan senang dpt jejak kaki kesana.Alhamdulillah ada rezeki doa n buah juga

    ReplyDelete
  22. Alhamdulillah...mulia sunggh hati asben kwn cik sue tu..sbb tu la beliau terpilih menunaikan umrah!sedara mare ni kekadang xleh nak harap sgt,kwn2 dan jiran2 lebih baik lg..naper tak ciksue je yg g wat umrah?kita yg doa sndiri lg afdal..Oo cik sue cikgu lg ya?kata nak smbung citer naper nak berenti kerja dlu tu?xsabar ni..

    ReplyDelete
  23. Betul tu Ciksu, doa depan kaabah mmg mustajab. Sebenarny mmg Allah dah aturkan, tapi berdoa depan Kaabah adalah salah satu cara berdoa juga. Saya dulu mintak tolong abang saya doakan saya bertemu jodoh. hehe. Alhamdullillah Allah makbulkan.

    ReplyDelete
  24. Insyaallah akan ada rezeki tu.

    kami dl pon dgn x kwen lg bdoa dpn kaabah mnta pcepatkn jodoh n bg anak cpt2 tp lmbt gak la dpt si Aqil tu.Lps 5 bln nikah br pegnen

    ReplyDelete
  25. insyaallah ciksu.. mana tahu kan, berkat doa itu, Allah perkenankan.. sebenarnya, bagus kalau ramai yang mendoakan.. dan kita takkan tahu doa siapa yang dimakbulkan Allah..

    ReplyDelete
  26. In shaa Allah semoga doa mereka utk sue suami istri tmakbul

    ReplyDelete
  27. Insha Allah... Mohonlah.. Pasti Allah akan kabulkan...

    ReplyDelete
  28. Takpalah Ciksu, enam pun enamlah. Yang penting ada orang sudi doakan depan Kaabah untuk Ciksu suami isteri. Semoga dimakbulkan doa insan mulia itu.

    ReplyDelete
  29. ciksu, minum air buah zuriat tu?..

    ReplyDelete




Ya Tuhanku, berilah aku dari sisi Engkau seorang anak yang baik. Sesungguhnya Engkau Maha Pendengar doa

Allahumma aamiin aamiin aamiin ya Rabbal alamiin