Tudung kanak-kanak

IKHTIAR HAMIL: Saya STOP RAWATAN KESUBURAN DI HKL

Uols baca tajuk pon dah boleh agak kan apa yang berlaku.. 
saya tau uols kecewa dengan saya. sedangkan sebelum ni saya beria je cakap 
KENA KUAT SEMANGAT LA.. KENA KUAT MENTAL & FIZIKAL LA..
BELOM CUBA BELOM TAU LA..JANGAN BUAT SEKERAT JALAN LA.. 

Tapi itulah saya.. saya hanya manusia biasa.. yang hanya mampu merancang selebihnya ALLAH yang tentukan.. serius la saya cakap dengan uols.. saya pon tak tau kenapa saya boleh buat keputusan macam tu.. semuanya gara gara tengok gambarajah prosedur IUI & IVF masa sesi kaunseling tu.. 

SAYA TAK SANGGUP OK NAK BIARKAN DIRI INI DICUCUK BAGAI. NGILU RASANYA.. SAYA KESIAN KAT TUBUH SAYA.. huahuaaaaa.. 

Akhirnya, saya kalah dengan EMOSI SAYA SENDIRI.. suami tak paksa.. suami hanya perlu buat ujian SFA SAHAJA. selebihnya isteri yang KENA TANGGUNG.. huhuu.. nasib suami memahami saya.. 

Balik dari ambik keputusan tu, saya cakap dari hati ke hati dengan suami.. saya kata kita cuba makan ubat-ubat yang diberi.. next month kita tunggu tengok macam mana hasilnya. 

Saya kata KALAU SAYA STILL DATANG BULAN JUGA NEXT MONTH SECARA OTOMATIKNYA SAYA AKAN STOP BUAT RAWATAN.. SAYA NEKAD SAYA NAK CUBA CARA NORMAL.. 
yakni saya akan usaha dari segi lain pulak.. tak kisah la macam mana caranya asalkan bukan KENA CUCUK-CUCUK.. 

Kesudahannya saya stop macam tu je la RAWATAN KESUBURAN DI HKL.. 
SAYA TAK BUAT IUI ATAU IVF..

Terima kasih pada uols yang selalu mendoakan untuk kami.. 





16 Comments

  1. bertabahlah..saya doakan semuanya dipermudahkan hendaknya. dah try set subur shaklee?

    ReplyDelete
  2. tak ape lah, mungkin Ciksu ada sebab tersendiri nak stop rawatan tu kan. apa pun, doa Ros untuk Ciksu tetap Ros kirimkan....

    ReplyDelete
  3. Kkk biras ldy dh buat tp x bjy.. skt sgt rwtnnye.. huhu. Kkk lady sdri buat jugk tp x bjy jugak.. huhu.. byk sgt procedure.. mk mertua ldy kt xyh buat.. nnti ade sdri.. insyaAllah.. doakn yg terbaik..

    ReplyDelete
  4. it's ok.. ape je keputusan ciksu cikna sokong, janji ia baik utk ciksu.. inshaAllah ada cara lain yg lebih sesuai.. sama2 doakan ye.. :)

    ReplyDelete
  5. xpe, mgkin cara lain lebih berkesan..smoga Allah permudahkan segala urusan ciksu..:)

    ReplyDelete
  6. apapun keputusan ciksu...kami sokong....bykkan doa,..Allah bersama kita...

    ReplyDelete
  7. Xpe la,mgkin itu yg terbaik..blh cb cara lain,mgkin akn ad nnti..doa byk2 ye..

    ReplyDelete
  8. ciksu.. perasaan tak boleh dipaksa kan..saya pham.. lagipun tubuh kita nak pakai lama..insyaAllah ada cara lain yang boleh dicuba..sabar ye ciksu..

    ReplyDelete
  9. xpe mungkin itu jln terbaik utk ciksue..mungkin ada cara lain yg lebih baik.,.jgn putus asa

    ReplyDelete
  10. Eh, kenapa lain blog ni? Takpe la ciksu. Saya menyokong apa jua keputusan ciksu. Sbb hanya kita sendiri je tahu dan kenal diri kita sendiri. Yang tanggung pun ciksu. Saya hanya mendoakan semoga Allah memberikan rezeki anak kepada ciksu bila tiba masanya nanti. InsyaAllah.

    ReplyDelete
  11. haa kak,baru tadi nana tgk entry blogger kak nadia.akak teruskan minum ephyra ye.mana tau rezeki akak mcm kak nadia jgk..amin amin :-)

    ReplyDelete
  12. tak pe.... ape pun saya sokong.... saya doakan awak diberikan rezeki.... sya pun nak jugak.... harap ade keajaipan untuk kita... insyaAllah.... kita kene kuat tau....

    ReplyDelete
  13. entri dinda dr mula kanda bc sampai yg ini byk yg sedih dn kecewa. . jgnlah begitu syg. . tak mengapa. . tak salah cuba cara yg lain tu. . dh cuba cari buah zuriat yg org bawa blk dr mekah tak. . pernah dgr tak nama BUAH ZURIAT ni. .

    ReplyDelete
  14. ni kak linknya.....:)

    http://www.nadiafarahida.com/

    ReplyDelete
  15. kalo Allah nak bagi, mcm mana pun cara kita usaha Dia tetap akan bagi.. percaya padaNya.. in shaa Allah.. sama2 doakan...

    ReplyDelete




“Wahai Tuhanku! Jadikanlah daku orang yang mendirikan sembahyang dan demikianlah juga zuriat keturunanku. Wahai Tuhan kami, perkenankanlah doa permohonanku.” (Ibrahim: 40)