Tudung kanak-kanak

PKP HARI KE 31

Sedar tak sedar hari ni dah hari ke31 tempoh PKP. Sekejap je msa berlalu..

Dah lama Rania tak pergi sekolah..
Dia dah mula rindukan suasana di sekolah.. Duduk rumah jenuh berperang mulit time nak suruh menulis, membaca.

Ummi suruh membaca dia melukis..
ummi suurh menulis dia mewarna..
dia toksey nak menulis.. ada je alasannya..
membaca ikut mood dia.. time dia nak, nak lah.. habis buku di rak diangkutnya.. bacanya berapa kerat je.. selebihnya tolong sepahkan atas karpet 😂

Sabaq ajelah ummi hang ni Rania oii!
akai panjang sungguh..

Oklah, apa cita hari ni!

Sarapan pagi dengan nasi lomak yang dibeli.. esok nak cari lagi.. sodap.. dapat pulak apam gula hangus yang gebus gebas.. jiran bagi.. tengah kemas bilik.. anak jiran mai hantaq bihun sup pulak.. 



Alhamdulillah, thank you semua 😘 semoga kalian sentiasa di bawah lindunganNya.. aamiin..

Menu lunch hari ni.. simple.. IKAN TALAPIA AIR MASIN.. goreng je haa.. cicah sambal tumis.. ulam bendi.. udoh ler..

Tiber,

👧: "Rania nak ikan yang ada sos, karrot tu.."

👨: "ikan tiga rasa ke.."

👧: "ya.. adik sukalah.."

👨: "ok.. nanti ayah cari ikan siakap.."

👧: "tima kasih ayah.. tima kasih ummi.."

💑: "sama-sama.."

Tahu, Rania suka masak sos... tapi tadi ummi buat sambal tumis je sebabnya stok sayur udoh yilek.. esok baru top up.. setiap hari ahad memang top up sayur mayur.. hihihi

Untuk menu petang buatkan mek Rania POPIA FILLET KETAM 🦀

ppssttt: esok ada p o s t a g e.. nak selit kabor deh..

4 Comments

  1. hehe kanak2 memang suka betul masak sos tu kan..
    tapi kite yang dewasa pun suka =D

    ReplyDelete
  2. Saya pun dah silap-silap menghitung hari PKP... rupanya dah sebulan kita menjalani perintah itu. Suami saya kata, kalau bulan puasa, sudah masanya menyambut raya.

    ReplyDelete
  3. sedap pula popia filet ketam tu..

    ReplyDelete




Ya Tuhanku, berilah aku dari sisi Engkau seorang anak yang baik. Sesungguhnya Engkau Maha Pendengar doa

Allahumma aamiin aamiin aamiin ya Rabbal alamiin