Tudung kanak-kanak

Berita Sedih & Berita Gembira

dalam entry lepas saya ada bagitau, ada dua khabar berita yang diterima, kan ! satu berita gembira :') & satu berita sedih :'(

berita sedih, petang sebelum menjelangnya perlawanan bola sepak piala malaysia, seorang kenalan ciksuami meninggal dunia, xcident di jalan duta. arwah meninggalkan seorang isteri dan 3 orang anak yang berusia 5 tahun, 3 tahun dan 18 bulan. alhamdulillah, selamat semuanya.
al-fatihah.. 

berita gembira pulak, syukur alhamdulillah, Along (bff) dah pregnant setelah 3 tahun menanti permata hati. dorang dapat tau berita gembira ni, sempena ulangtahun yang ke 3.

 sebelum ni dorang pjj. sorang di kl, sorang di kedah. bila Along dapat posting ke kedah, hampir setahun sebumbung, Allah murahkan rezeki mereka.

sebelum dapat tahu berita gembira tu, 2 malam berturut2 saya mimpikan my bff ni. tak tau pasai pa ! tetiba je mimpikan dia. sama juga masa dia tengah training dulu. masa tu tahun 2011. rupa2nya masa tu saya tak tahu pon yang dia tengah training di pulapol, jalan semarak sebagai pegawai polis. sama juga dengan kes ni.

  rupa2nya ada berita gembira yang dia nak kongsikan dengan saya :') tapi saya tak dapat nak agak. cumanya, bila terjaga, terus teringat dan tertanya ?? dalam hati dok ingat mesti rindu dengan Along kot. hikhiks.


baru2 ni sesaja whatapps Along tanya khabar, pastu citer la dengan dia yang saya mimpikan dia. sembang punya sembang, akhirnya Along khabarkan berita gembira. sama juga masa tengah training dulu, barulah saya tahu yang Along dalam latihan. kalau tak mimpi rasanya memang tak tahu dan tak tanya khabar kot ! buzy la katakan =_=

 seronok tak terkata saya mendengarnya ^_^ tumpang seghonok bila bff dapat jadi pegawai polis, padahal sebelum2 tu tak pernah tahu pon yang Along nak apply polis, setahu saya, saya yang beria ke hulu ke hilir antor borang nak jadi inspektor polis. tapi apakan daya, bukan rezeki saya nak bergelar inspektor polis :'( terima aje takdirnya.. 

1) pertandingan kayak peringkat negeri
2) Perkhemahan AADK Peringkat Kebangsaan
3) Perkhemahan AADK
4) Along datang melawat saya di form 6, along blajar di uitm, perak
5) kenduri amin 
actually, saya dengan along agak rapat sebab kami sekelas dari form 1 hingga form 5. masa form 3, saya pernah tinggal sekali dengan keluarga along sekejap. selepas spm, masing2 bawa haluan dan jarang berjumpa.

sebelum saya ke johor, kami pernah berjumpa sekali di Taman Equine, Along datang rumah lama saya di sana. kendian terus tak jumpa sampailah kami jumpa balik masa kenduri Along pada 22/12/2012. pernah saya entrykan di sini :') kendian kami jumpa balik masa kenduri member kelas pada 31/8/2013. tup2 tahun lepas Along datang ke rumah, nengok my chinta hati, Rania. dorang datang masa saya berpantang di kl. kendian dapat jumpa lagi bulan 12/2014 masa saya balik kenduri sorang lagi my bff. itu pon kebetulan terjumpa. sebab masing2 tak rancang pon nak jumpa. sebab kalau rancang beria nak jumpa, sudahnya tak menjadi. kena surprise gitu, baru menjadi, kan ! lagi satu nama je dok senegeri, sedaerah, kampung lain2, tapi bila dah bekerja, berkahwin, ada keluarga, masing2 buzy. nak jumpa pon kemain susah. hanya telefon je la penghubungnya.

ala, tertrowback pulak kisah kite dengan Along :') hikhiks.

bila dapat tahu Along pregnant, memang tak sabar rasanya nak jumpa. nak peluk cium !! ape pon semoga dipermudahkan buat kami untuk jumpa lagi nanti. aamiin  +_+

di sini
saya minta jasa baik uols, sama-samalah kita doakan buat Along supaya kandungannya selamat dan terpelihara sehingga saat bersalin nanti, tak lupa juga kirimkan doa buat rakan2 lain yang masih menanti permata hati. teruskan berusaha, semoga semuanya dipermudahkan olehNya. aamiin.

ppppsstt: Along training bersama Almarhum Tunku Abdul Jalil. Al-Fatihah

16 Comments

  1. Inshallah semoga kandungannya membesar dengan sihat dan selamat :) amin..

    ReplyDelete
  2. Al fatihah kepada yang tiada..

    Tahniah kepada sahabat.. Alhamdulillah kalau dah rezeki, memang tak ke mana

    ReplyDelete
  3. innalillah utk arwah..

    tahniah utk along..moga semuanye dipermudahkan :)

    ReplyDelete
  4. al-fatihah semoga keluarga arwah bertabah..tahniah buat Along..jaga diri baik2

    ReplyDelete
  5. Salam perkenalan,
    Alhamdulillah TAHNIAH buat along awak.

    ReplyDelete
  6. Alfatihah untuk kawan suami ciksu.
    Alhamdulillah & tahniah untuk along :)

    ReplyDelete
  7. wahh.. mesti chemistry kuat sangat kan sampai termimpi-mimpi.. hehe Alhamdulillah :'D

    ReplyDelete
  8. tahniah kpd along.
    moga perjalanan pregnen nyer baik dan sukses...

    ReplyDelete
  9. panjang berjela kisah n trowback ciksue dengan along..betul tu bila dh masing2 ada komitmen ni yang dok dekat pun jarang dpt jumpa..lglah yg dok jauh..semoga dipermudahkan buat along dan sy juga
    hehe

    ReplyDelete
  10. Innalillahiwainnailaihirojiun...salam takziah buat keluarga arwah.

    ALhamdulillah, tahniah buat along.

    ReplyDelete
  11. Alfatihah kepada yg pergi dan tahniah buat Along. Akhirnya melekat jugak. Dah rezeki katanya ye Cik Sue

    ReplyDelete
  12. Salam,
    Takziah dan tahniah.

    semoga kedua duanya dipermudah dunia dan akhirat

    ReplyDelete
  13. Tahniah untuk perkabaran berita gembira along dah positif...happy yer....alfatihah untuk arwah semoga Allah menjaganya selalu.

    ReplyDelete
  14. salam takziah buat keluarga arwah!

    dann tahniah buat along.. moga dpermudahkan

    ReplyDelete
  15. Alhamdulillah seronok dengar perkhabaran ini, moga dipermudahkan urusan Along sehingga melahirkan, semoga kedua2nya sihat ibu dan dan anak...

    Akak juga ada adik yang masih menanti permata hati, tapi baru kawin 2 tahun, cumanya dia sedih juga sebab sepupu yg baru kawin dah peknen..haii tetiba akak pun sedih..faham perasaan seorang wanita yang menanti cahayamata kan

    ReplyDelete
  16. alhamdulillah kira rezeki allah lah tu .. sy baca sy teruja.. tp rasanya cik sue lg teruja buat entry.. ke nak bg rania adik eh hahahahaha ...

    ReplyDelete




“Wahai Tuhanku! Jadikanlah daku orang yang mendirikan sembahyang dan demikianlah juga zuriat keturunanku. Wahai Tuhan kami, perkenankanlah doa permohonanku.” (Ibrahim: 40)