Tudung kanak-kanak

Solid Food: Puri Betik

beli betik yang dah masak untuk dibuat puri betik. katanya puri betik sangat2 lah baguih untuk aktiviti pelawasan. untuk dewasa sememangnya sudah terbukti keberkesanannya, kan! untuk bayi ini pertama kali nak dicuba. 

caranya:
cuci betik bersih2. 
kopek kulit.
potong comel2, kisar + air
tapis.

hasilnya dapat satu tupperware tau fu fah tu.


kendian masukkan puri betik dalam tray baby bullet di bawah. bila dah beku pindah masuk ke dalam tupperware. simpan baik2. 

setiap puri yang dibekukan, jangan lupa letak tarikh ye :) 


Rania mula makan puri betik pada 31/3/2015. sangat suka. alhamdulillah.. 

lawas ke tidak selepas Rania makan puti betik ? 

tungguuu..


7 Comments

  1. Assalammualaikum ciksu..

    Oo.. Sng je nk buat puree betik ni eh.. Alaa.. Dulu x pndai nk berpuree2 ni.. Lngsung tak buatkn pun tuk zara..

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah Rania suka puri betik..

    ReplyDelete
  3. Rajinnya mummy Rania..mesti Rania sihat dan membesar bagai johan nanti hehehehe

    ReplyDelete
  4. Teringat zaman anak kecik-kecik dulu. Gigih buat puri utk dorang. Seronok bila tengok anak-anak suka makan. :)

    ReplyDelete
  5. Rajinnya maama...

    Byk resepi puri kt sini..ruby bg kiwi kt nurisya..die xmau..itu xmau..aihh naik pening maknya nk try n error..hehehehe

    ReplyDelete
  6. senang buat puri betik ni kan... tp abang ipar akak kata macam sos rupanya hehehe

    ReplyDelete
  7. Sedap ni puri betik.kt rumah ji memang semua hantu betik..afia dulu klu puri betik menganga makan slurp2 manis sedap kan

    ReplyDelete




Ya Tuhanku, berilah aku dari sisi Engkau seorang anak yang baik. Sesungguhnya Engkau Maha Pendengar doa

Allahumma aamiin aamiin aamiin ya Rabbal alamiin