Tudung kanak-kanak

Solid Food: Combo Set Puree

#trowback 

selepas pass 4 day rules dengan kesemua puri buah-buahan yang diberi maka saya buat combo set pulak. just try and error. berjaya snap gambar untuk puri buah je manakala puri sayur, saya dah terdelete. huhuhu. sebab tersimpan dalam folder yang saya citer awal tahun hari tu. 

puri plum + puri pear
combo set yang ini Rania boleh terima la pulak puri plum tu. maybe rasa puri plum tenggelam bila dicombokan dengan puro pear. 


puri betik + puri epal


puri pisang + puri avokado  


puri mangga + puri epal  


puri carrot + puri kurma


selebihnya pepandai la ibu2 combokan puri yang sedia ada. asalkan anak terima dengan senang hati. kalau anak tak terima, suruh aja ibu2 yang terima. ihiks :) supaya tiada pembaziran berlaku. gituu.. 

ada juga puri ubi keledek yang Rania tak mo makan, saya buat aje kuah mee rebus. sama juga dengan puri carrot. saya ambil buat sambal ayam. ngeh3x. tak sampai hati kot nak dibiar puri2 tu duduk lelama dalam freezer. 

kes puri carrot terlebih sudah tu sebab uminya yang excited lebih masa mula2 sediakan puri. habis dikopek kulit carrot kendian dikukus. pastu blurr sendiri. itu yang jadi benda lain sudahnya. hikhikhik.

kebiasaannya, saya buat puri dalam kuantiti yang sedikit sahaja. ikut tray baby bullet. ada 6 lubang, 4 hari macam biasa untuk try 4 day rules dan lagi 2 hari untuk dijadikan combo set. jadi.. ngam2 untuk seminggu sahaja. 

selain dibuat puri, kekadang saya just letak buah-buahan tu dalam food feeder je. 


6 Comments

  1. Afia tak reti makan buah dalam food feeder tu..beli sekali dua je guna pastu hilang kemana ntah.masa mula2 nak beli kemain beria ibu.hahaha.

    Sy jarang bua puri banyak2 ciksue..klu kerja deret 3 hari ka bwru buat utk 3hari..klu tak sy suka bg yg fresh..buat puri tros bg anak.hehe

    ReplyDelete
  2. Kalau anak xnk terima terpaksa la ibu2 kena terima hahq

    ReplyDelete
  3. sedap pulak tengok puri tu ciksu. macam aiskrim malaysia, hihi

    ReplyDelete
  4. Rajin ummi awak rania!,
    heheh.
    combo gitu mcm kfc plak

    ReplyDelete
  5. rajin ciksu pelbagaikan puri anak!

    ReplyDelete




“Wahai Tuhanku! Jadikanlah daku orang yang mendirikan sembahyang dan demikianlah juga zuriat keturunanku. Wahai Tuhan kami, perkenankanlah doa permohonanku.” (Ibrahim: 40)