Tudung kanak-kanak

Sepagi di Taman Tasik Titiwangsa .


aktiviti ke sini hanya semata nak bawa anak bertuah melihat persekitaran taman tasik yang kehijauan lagi mendamaikan. saya suka sangat jalan-jalan hirup udara di sekitar taman tasik titiwangsa ni. bila tengah hari macam ni terasa angin sepoi-sepoi menyentuh muka. rasa mengantuk je tetiba tau !


sebenarnya kan nak habaq kat hangpa. nak pergi laut jauh sangat. nun haa jauh di sana. sudahnya ke sini ajae lah kita. hikhikhik. kengkonon nak feeling-feeling macam lepak tepi laut la ni. 

kebetulan pulak hari ini ada pertandingan memancing. tak ramai pon pesertanya. sekadar seronok-seronok je kot dorang anjurkan. walaupon begitu, hadiah utamanya cukup lumayan. siapa yang dapat hasilnya nant walau tidak seberat mana, dialah akan diumumkan sebagai pemenangnya. itulah dikatakan rezeki ;) 

meh kita cuci mata sikit, nak 😉
para peserta yang mula meninggalkan port memasing. masa dah tamat


cantikkan. macam tepi laut je dengan anginnya sepoi sepoi tu


awan berarak


di tengah panas terik masih ada yang berbasikal mengelilingi tasik


bukan rezeki beliau dan anak-anaknya. ikan ni berjaya dinaikkan selepas wisel penamat ditiupkan. sudahnya, ada sorang apek tu datang, dia offer nak beli.


dengan bayaran RM30 maka ikan ni dilepaskan kembali ke dalam tasik


tempat pertama menjadi milik orang lain. berat ikan yang dinaikkan tak sampai sekilo. itulah dinamakan rezeki.

kami apa citaaaa ? pulang dengan hati yang senang sebab dapat menyaksikan panorama yang cukup indah dan menenangkan..

kami bertiga





6 Comments

  1. Walau cuaca panas tapi banya pokok utk berlindung ditambah angin kuat itu yg seronok CikSu.

    Baby pun behave ok aje tengok:)

    ReplyDelete
  2. bila ni? sabtu ritu kak nad gi taman tasik titiwangsa gak...attend kenduri kawen

    ReplyDelete
  3. cecomeynya baby cik su..

    errr tp xtau lagi nama apa.. ciksu, baby nama ape..

    ReplyDelete
  4. lama dah tak gi sanaa. seronoklahh baby jalan jalan :)

    ReplyDelete
  5. amboi sedap nye si kecik tu isap jari...yela panorama percuma dari Tuhan tu sgt lah indah kn..

    ReplyDelete




Ya Tuhanku, berilah aku dari sisi Engkau seorang anak yang baik. Sesungguhnya Engkau Maha Pendengar doa

Allahumma aamiin aamiin aamiin ya Rabbal alamiin