Tudung kanak-kanak

Kacang Teratai Vietnam

dapat kacang teratai vietnam masa saya dah bersalin.. so, memang tak dapat lagi la nak merasai keenakkan dan kesedapannya.. eh.. eh.. sedap ke..! padahal belom pernah pon makan kacang teratai vietnam ni.. pandai je kan :)


pemberian daripada cik aii nun jauh dari perlis haaa.. tima kasih cik aii :)

saya nak bertanya dengan ahkak2 yang dah berpengalaman.. lepas pantang boleh ke saya makan kacang teratai vietnam ni erkkk..? 

baru2 ni adik saya ada beli kacang potong, kemahen nak bagi kak dia ni makan.. sekali mak saya bagitau jangan dok bagi makan lagi la.. lepas habis pantang boleh le makan..

itu kacang potong, kalau kacang teratai vietnam, agak2 boleh makan tak..? 

24 Comments

  1. tak pernah dengar pun pasal kacang ni.hihi :)

    ReplyDelete
  2. senua jenis kacang adalah berangin.. itu mak cakap ler.. hehehe.

    x penah tau ada kacang teratai.. sedap ke tidok? nanti bagi tau ye..

    ReplyDelete
  3. kacang potong tu mcm mna? bji teratai ni sedap sgt2 klu dpt mkn takkan berenti punya...

    ReplyDelete
  4. GI VIETNAM BANYAK KALI X NAMPAK LAK KACANG RUPA GINI, MGKIN SBB DUK PERATI MENDE LAIN KOT.HIHI

    AJAGA MAKAN YE
    LPS PANTANG BARU MAKAN MACAM
    SKRG SABAR DULU

    ReplyDelete
  5. baru tau pasal kacang teratai ni.. LS bersalin anak no.2 ek... tahniah... tapi dari segi kepantangan mmg saya fail, saya pun pantang memain, hehehehe...

    ReplyDelete
  6. tahniah su.
    sori br tu sue dah selmt bersalin.
    pntang betul2 tau..
    x pyh mkn lah lg yg pelik2 tu..

    ReplyDelete
  7. kacang ni sedap, xtaulah sy cik sua boleh makan x walaupun lps pantang huhuhuhu

    ReplyDelete
  8. kacang masa preggy iolss is bedal jer ciksu... masa bersalin dalam pantang tak der pulak makan...

    ReplyDelete
  9. apa ramuan kacang tu kak.. kalau xde apa2 lepas pantang leh la makan

    ReplyDelete
  10. ciksue bila bersalin..aduh2 sy ingat baru je mengandung rupa2nya dah dlm pantang dah..tu la asyik tenggelam timbul je berblog.huhu

    sy pun tak pernah mkn kacang ni..jauhnya dtg dr vietnam.hehe

    ReplyDelete
  11. teringat waktu kekecik dulu pi lombong petik buah teratai sambil kunyah2 dia. haha

    eh akak dah bersalin eh? baru tahu je ni.

    ReplyDelete
  12. oh ciksu baru balik Kedah ek.. Ciksu, nanti mai JB habaq tau.. mana tau boleh jumpa ke kan.. hihi... aduh.. mana pic permata hati ni.. saje je tau .. buat Ros ternanti nanti...

    ReplyDelete
  13. akak pernah makan kacang vietnam ni, abang akak bawak balik tapi yang dalm botol..

    kalau ikutkan teratai ni dalam air mesti sejuk..so pendapat akak cik sue jangan makan lagi dalam pantang..lepas pantang pun kena hati2 juga..boleh kut raa sikit-sikit..

    tapi akak hari tu makan tak boleh berenti sedap sangat..gebu jer

    panjangnya komen hakak..hehe

    selamat berpantang ciksu, doakan akak ya ciksu..insha Allah :)

    ReplyDelete
  14. ni first time nengok rupa kcg teratai..naper xleh mkn lak dlm pantang?akak semua mkn je dlm pantang..hehe

    ReplyDelete
  15. sedap ke tu sue... akak ni kacang2 mmg berhantu sikit..ralin mengunyah kalo kacang2 nieh....

    ReplyDelete
  16. Entahlah Cik Su sebab saya ni memang tak berapa minat bab kekacang ni. Ish, bila nak keluar gambar baby ni? Lepas habis pantang ya?

    ReplyDelete
  17. apa tu kacang teratai. pestime dgr. hihi. lg kesian saya ni.

    ReplyDelete
  18. Sedap woo biji teratai ni. Bkn sng nk dapat.hehe

    ReplyDelete
  19. Biji teratai ni Umy Sya pnh bwk balik dulu..tp ntah..tekak ni xblh terima plk.. Sudahnya ayam yg makan..ehh..yeke ayam..ntah..lupa dah..hehe

    ReplyDelete
  20. takut angin je. kan kacang2 ni kdang berangin

    ReplyDelete
  21. Tak pernah mkn kacang nih. Kcg lain makan lah ☺

    ReplyDelete




Ya Tuhanku, berilah aku dari sisi Engkau seorang anak yang baik. Sesungguhnya Engkau Maha Pendengar doa

Allahumma aamiin aamiin aamiin ya Rabbal alamiin