Tudung kanak-kanak

Mee Udang Mak Jah, Wangsa Maju kali ketiga..

Baru perasan kemarin non hado entry makan makan saya kan.. terlupa la.. pergi shopping barang kat NSK, Selayang.. pastu terus pi makan Mee Udang Mak Jah, Wangsa Maju

Apa yang saya perasan ialah KENAIKAN HARGA MEE UDANG MAK JAH, WANGSA MAJU.. asalnya tak ingat pon pasal harga tu.. last saya makan tahun lepas.. sekali tu je try pong.. sebelum tu saya makan member bungkus bawa balik.. semalam pi makan dengan member.. so, semalam ada lah kali ke 3 saya makan MEE UDANG MAK JAH, WANGSA MAJU.. maap ye, gambo nan hado erkkk.. tak teringat langsung nak snap.. menyembang je lebihnya.. lama tak jumpa kan (",)

Kami amik 2 Mee Udang Biasa, 1 Nasi Goreng Udang Special.. kemdian member bungkus 3 Mee Udang Special.. minuman 3 jenis jus epal.. 1 jus epal biasa, 1 jus epal asam boi & 1 jus epal laici.. harga untuk air jus RM3++.. masih sama rasanya.. 

Kalau nak tengok senarai harga lama klik je link kat atas tu.. patut le saya ada dapat komen dalam entry lepas katanya TAK BERBALOI BAYAR MAHAL MAHAL makan kat situ.. saya pelik la juga kan.. masa saya pergi tu ok je.. saya tahu pon member yang rekemenkan.. dia sokmo pi situ.. office dekat area situ je kan.. suami say pon cakap ok je.. pelik la kan.. 

Balik pada KENAIKAN HARGA MEE UDANG tu ye.. sejak bila naik saya sendiri tak berapa pasti.. harga mee udang semalam (9/2/2013) ialah 
SEMANGKUK RM9 untuk biasa.. masih 8 ekor udang & saiz udang biasa je..
 untuk special RM13.. udang besar besar.. berapa ekor tak pasti sebab member makan Nasi Goreng Udang Special.. untuk semua menu special RM13.. untuk menu biasa RM9 berbanding tahun lepas yang biasa RM8 & special RM12..

Apa yang mengecewakan saya & kawan kawan ialah udangnya dah tak manis.. bukan udang baru.. udang yang saya dapat pon kecut kecut je.. sedih tau.. mee pon berapa kali suap je dah habis.. kuah yang banyak.. rasa kuah masih ada rasanya.. sedap..
walaupon harga dah naik & macam tak sepadan dengan apa yang dapat tu memang rasa macam grrrr la juga kan.. nasib le jus epal penyelamat sebab sedap ditekak.. hihi.. 

Akan tetapi kunjungan pelanggan tetap ramai.. salah satu yang saya suka dekat sini ialah servisnya cepat.. itu saya akui.. selebihnya uols pula la yang try nanti.. hihi.. pastu komen kat bawah ye :-)


18 Comments

  1. Mee Udang Mak Jah ni memang femes... ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Femes ke ......okje tak biasa area situ....so mmg tak tau...lebih lagi hubby kurang suka mee

      Delete
  2. mungkin ramai sebab dah regular customer
    sekarang seme benda dah naik rege..
    kangkung je turun..mih3 :)

    ReplyDelete
  3. tu r, biasa r kbanykan restoran ni kalu laku je x lama mmg naik punye hrga tu..grrr... tp btol klau servisnya cept mmg ramai org pergi..kan..lg2 pelanggan setia..

    ReplyDelete
  4. eh nana baru kengkonon nak try makan situ,lepas tengok entry blogger eyriqazz...heeeee....nak p ke taknak ye,teringin sebab tak pernah makan mee udang,kesian kan ciksu^^

    ReplyDelete
  5. tak pernah rasa so tak leh komen lebih, plus I mmg kureng sikit kalau mee berkuah ni, goreng jer suka layan. hehe

    ReplyDelete
  6. x pernah makan kat situ

    tp kalau mi udang sg dua kat perai, boleh tahan sedap juga :D

    ReplyDelete
  7. betul2 mahal tu.....skrg semua nya dah mahal T__T

    ReplyDelete
  8. InsyaAllah nti turun KL boleh lah nak cuba..hehe

    ReplyDelete
  9. yang lama pun tak sempat nak try lagi, dah naik harga plak makjah ni. kalo gitu mutu makanan dia, tak lama le tu. heheh.

    ReplyDelete
  10. ingatkan ciksue datang mkn dekat port weld tadi... :)

    ReplyDelete
  11. salam QR..

    cma tak pernah lgi menery mee udang ni.. dulu ada jgk stop kat kuala selangor.nk try mee udang banjir..tp takde rezeki..abis semua udangnye...

    ReplyDelete
  12. Ciksu ddk mana ni siap dtg nsk slyg bagai. Akk x pernh mkn lg mee udang mak jah ni. Sll klw nk mkn wat sendiri je

    ReplyDelete
  13. Jauhnya nk smpi wangsa mju...hihi.

    ReplyDelete
  14. wangsa maju.. jrg sesgt p mkn situ.. hihi..

    ReplyDelete
  15. mee udang ni memang femes. dari masa Ros kat KL lagi , member dok bercerita. tapi, tak terpergi pun. sampailah dah pindah JB..

    ReplyDelete




“Wahai Tuhanku! Jadikanlah daku orang yang mendirikan sembahyang dan demikianlah juga zuriat keturunanku. Wahai Tuhan kami, perkenankanlah doa permohonanku.” (Ibrahim: 40)