Tudung kanak-kanak

Ni yang buat saya tak sabar..

nak jadi ummi ni.. hihi.. pendek kata saya seronok, terhibur la dengan gelagat dan keletah anak2 kecik ni.. masa kat JB saya suka layan anak2 jiran saya.. 

INI citer semalam ye.. tiap petang sabtu saya confirm pergi jalan2 cari makan dekat pasar malam Jalan Tar.. bukan nak makan sangat pon tapi sebuk nak tengok warga kota yang suka sangat berasak2 dengan lautan manusia tu termasuklah saya.. kih.. kih.. kih..

Kebetulan semalam Cik Abe nak jumpa Tok sedaranya.. so, meriah la sikit.. sebab Tok sedara Cik Abe ada dua orang anak.. sepasang.. Airil 8 tahun.. Damia 2 tahun 9 bulan.. 

Kalau dengan Airil memang dah kenal rapat berbanding adiknya.. kalau tak silap ini baru kali ketiga kot saya jumpa Damia.. masa baby, masa umur Damia dekat2 setahun dan semalam..

Masa nak salam tu Damia macam malew2 sikit.. orang kata malew tapi mahu.. hihi.. sambil makan2 pon Damia asyik duk jeling2 manja dengan saya.. saya memang dok geram dengan Damia dah.. masa dalam SOGO lagi.. tapi kasik tahan dulu.. sebab budak2 ni kalau pertama jumpa tak boleh main serbu nak amik je.. silap haribulan dia tak mahu dengan kita.. dorang ni kan ada mood juga.. so, saya layankan Damia dari jauh.. hihi..

Last sekali.. Damia sendiri datang dekat saya.. saya apa lagi...


Damia ni cute sangat.. saya suruh dia senyum, boleh pulak dia pergi buat mata bulat.. hihi.. saya suruh dia senyum sebab Damia ada lesung pipit kat sebelah kanan.. memey saya geram betoi la, nak2 bila tengok mata n rambutnya yang curly tu.. 

Nak tahu Damia panggil saya apa.. Damia panggil saya "KAKAK".. hihi.. patutnya panggil ciksu.. hanya Airil je panggil ciksu.. Damia kan masih baru.. kelahiran Damia selepas 6 tahun..

Pppsssttt: Koi 2 jap g nak p seminar BIODEX :D


19 Comments

  1. nnt share ya info seminar biodex...x dpt join ke seminar tu

    ReplyDelete
  2. Salam ciksu ku sayang..

    Samalah kita..akakpun suka sgt layan budak2,kalau budak2 tu tembam@debab lagi la akak geram...moga ciksu akan jd ummi pd satu masa nnti...

    ReplyDelete
  3. Ya, saya doakan QR dikurniakan rezeki anak yang ramai!!!

    ReplyDelete
  4. comeeellll......... rambut Damia cantik

    ReplyDelete
  5. hai ciksu..lame nye x kesini...busy skit...xpe la,, pegang2 baby org dlu..nnti pegang baby sndiri lak..sabar ye

    ReplyDelete
  6. hihi, memang comey pun akak, akak, nnt jangan lupa share tentang biodex kat blog tau..;-)

    ReplyDelete
  7. memang kalau first time cam malu-malu kan. nanti dia sendiri yg nak kat kita. Comel Damia.. wah Ciksu nampak muda ni tu yg Damia panggil kakak.. hihi.

    ooo ciksu ada seminar ngan biodex yer. nanti boleh share di blog yer:-)

    terima kasih yer Ciksu bagi tips pasal nuff tu :-)

    ReplyDelete
  8. insha Allah.. suatu hari nnt pasti Allah kurniakan anugerah tu... teruskan usaha dan doa... :)

    ReplyDelete
  9. comelnya dia..suka tgk mata ngan rambut dia tu.dah mcm rambut ank patung la ciksu :)

    ReplyDelete
  10. cik sue ni mmg terserlah naluri keibuan tau.. mudah-mudahan ada la rezeki kita nanti ye..

    ReplyDelete
  11. dah dekat dah tu aura nak berisi dah tu...

    ReplyDelete
  12. waaa..pnggil kkak ye.. muda nya ciksu,,hihi

    ReplyDelete
  13. betul tu, klu baru mula2 jumpa mang malu,bg diaorg amik mood dulu pastu barulah jadi ramah sket...

    ReplyDelete
  14. ntah² nak lekat dah tak cik sue.. tu dia mcm x mau berenggang dgn cik sue.. manalah tahu kan...

    ReplyDelete
  15. moga ada rezeki cik sue utk cepat2 timang baby sendiri

    ReplyDelete




“Wahai Tuhanku! Jadikanlah daku orang yang mendirikan sembahyang dan demikianlah juga zuriat keturunanku. Wahai Tuhan kami, perkenankanlah doa permohonanku.” (Ibrahim: 40)