Tudung kanak-kanak

Kenangan tarikh 19/03/2012..

Sepatutnya tarikh tu saya kena buat ujian HSG di Jabatan XRay, Hospital Sultan Ismail, JB.. disebabkan tarikh tu jugak la saya tak dapat ikut ayah saya balik ke Kedah masa ayah mai melawat saya di JB..  

 
ayah balik 16/03/2012..

Dalam hati ni dah beria sangat nak ikut ayah balik kampung.. tak tau sebab apa.. tapi saya memang nak sangat2 la balik kampung masa tu.. hanya Allah saja yang tahu.. tapi apakan daya ada urusan yang lebih penting yang perlu saya dahulukan.. kalau bukan kerana rawatan ni saya memang ikut jugak ayah balik kampung malam tu.. tapi bila dipikir balik nanti nak kena postpone lagi memang saya tak sanggup dah..

Tunggu punya tunggu akhirnya tarikh keramat tu tiba juga.. dengan takdir Allah saya period la pula.. makanya rawatan saya pada 19/03/2012 terpaksa dibatalkan.. dalam hati ni.. geram pon ada.. ye la sebab hari tu saya nak sangat ikut ayah balik kampung kan tertiba ada halangan pulak.. ditambah pula appoinment tu dibatalkan.. lagi la saya hangin..

 Makanya duduk la temenung sorang diri.. jauh di sudut hati teringat dekat kampung.. nak kata ada kenduri tak da pon sebenarnya.. tapi entah la.. kenapa saya nak sangat2 balik kampung masa tu.. memang tak sudah la dok pikir.. nak kata rindu dekat mak, tak juga sebab saya baru je balik bulan Januari 2012 tu.. sebulan saya kat kampung.. memang puas la ;)

Dari pagi ke petang, petang ke malam.. puas menunggu.. akhirnya tepat jam 1210am 21/03/2012.. ayah call saya.. ayah tanya..

ayah: "dah tidoq ka?"..
saya: "dak lagi. awat.." (dalam hati pelik juga sebab dah tengah malam kan.. ayah tak pernah call lewat2 malam macam tu)..
ayah: "bangchik mana.." (ayah tanya adik saya yang duduk dengan saya)
saya: "ada dalam bilik dia. dah tidoq kot..". awat ayah.."?
ayah: "kri xcident ni.."? nak balik dak?
saya: "Bila? Teruk ka? Duduk spital mana? SP ka Loq Staq?''..
ayah: "teruk tak teruk la tapi DAH TAK DAK.."
saya: terus diam, lari carik bangcik.. hanya ALLAH saja yang tahu perasaan saya masa tu.. memang tak boleh sambung cakap dah.. cik abe yang sembang dengan ayah seterusnya.. huhuhu..

pppsssttt: Adik saya accident lebih kurang jam 9:00 malam pada 20/03/2012.. tapi tak da siapa yang tahu masa arwah jatuh tu.. sebab arwah jatuh dalam bendang/ sawah padi.. mayat hanya dijumpai selepas 2jam lebih dan mayatnya dihantar ke Hospital Sultanah Bahiyah, Alor Star dan disahkan meninggal dunia pada jam 12:10 pagi pada 21/03/2012..

Saya ada coretkan luahan hati saya DI SINI 

Kini kami tinggal berempat.. sekejap sahaja Allah pinjamkan arwah untuk kami..


Al-Fatihah buat arwah Mohd. Fikri.. 

 arwah dengan mak ayah sebelum pergi rekrut..

dengan saya.. 

28 Comments

  1. Semoga rohnya tenteram di sana...

    Al Fatihah.

    ReplyDelete
  2. alfatihah kak..bergenang plak air mata ni

    ReplyDelete
  3. sedih sangat2 kan ciksu bila kehilangan adik beradik..apa2 pun, kerana Allah lebih syngkan dia..

    ReplyDelete
  4. alfatihah utk arwah
    daripada DIA kita dtg kpd DIA juga kita kembali

    ReplyDelete
  5. al-fatihah..semoga arwah dicucuri rahmat dan ditempatkn diklngn org yg briman..

    ReplyDelete
  6. penah bc entry tu mang sedih sgt2...

    ReplyDelete
  7. Al_fatehah...semga arwah tenang di sana...

    ReplyDelete
  8. Meremang kakak baca ni dik... Sedihnya, tapi itulah semua sudah tertulis. Maknanya sick-sense dah ada kenapa nak balik sangat rupanya inilah dia...

    Moga rohnya dicucuri rahmat Allah hendaknya...

    ReplyDelete
  9. alfatihah buat arwah ciksu...sabar ye dik...kalo rindu kat arwah sedekah alfatihah....

    ReplyDelete
  10. ya Allah.. ralat kan rasa x dpt blk kg masa tu.. pdhl hati nak je blk.. mmg dah tau ada sesuatu yg jadi.. AL-FATIHAH..

    ReplyDelete
  11. Innalillah ciksu. Patut la ciksu rasa nak balik sangat. Rupa0rupanya ada benda nak jadi. Takziah ye ciksu.

    ReplyDelete
  12. Gerak hati seorang kakak.. Moga Allah tempatkan beliau dalam golongan orang yang beriman..

    ReplyDelete
  13. mesti terkejut kan dengar ayah ciksu ckp macam tu.. hukkk.. sebak..

    ReplyDelete
  14. Al-Fatihah....

    lama tak singgah sini..ini link terbaru saya emarieys.com

    ReplyDelete
  15. sayu hati bila baca entri ni..kalau Noey pun,mesti dah nangis masa tu jugak..

    ReplyDelete
  16. Sabar ye Ciksu.. Ada hikmah di sebalik yg berlaku. Al fatihah untuk arwah...

    ReplyDelete
  17. al Fatihah, masa tu lama kan ciksu menyepi..tabahkan hati

    ReplyDelete
  18. Al fatihah..Dah katanya ajalkan QR.....
    Dalam kata tak boleh balik tu...terpaksa balik jugak akhirnya...

    ReplyDelete




“Wahai Tuhanku! Jadikanlah daku orang yang mendirikan sembahyang dan demikianlah juga zuriat keturunanku. Wahai Tuhan kami, perkenankanlah doa permohonanku.” (Ibrahim: 40)