Tudung kanak-kanak

Cara saya naikkan UV blog


Nak jawab pertanyaan dari adik shasha yacob dan kak hainom Okje dalam entri UV minggu ke 4 bulan Mei.. 

Tiada la tips tapi boleh la kalau nak dikongsi bersama.. kata `sharing is caring` kan.. hihi..




UV saya meningkat tapi BE saya tak da ye.. harap maklum.. BE yang dapat hari tu pon sekejap je bertahan.. tengok2 dah credited.. huhu.. tak pa la.. satu2 saya perbaiki.. nak serentak tu amik masa kan.. bagi saya la :)

Saya tak da buat apa2 pon kak, dik..

Cuma apa yang saya buat hanyalah publish entry setiap hari.. dalam masa yang sama kena pandai pilih masa.. maksudnya bila kita publish entry tu maka dengan otomatiknya akan ada orang yang datang singgah ke blog kita.. senang citer `readers` yang setia.. `followers` ramai tapi belom tentu semua tu datang singgah tau.. jangan keliru ye :)

Lepas up entry saya akan balas komen yang ditinggalkan.. kalau sempat habis dalam satu hari saya habiskan.. kalau tak sempat saya tangguhkan ke hari lain.. 

Pastu kalau ada masa saya akan jejak blog menggunakan bloglist dalam blog saya.. 

Kadang2 saya tak guna pon bloglist tu.. mana saya singgah kemdian saya berminat nak terjah.. saya terjah je.. pendek kata berpandukan bloglist rakan blog yang lain.. hihi..

Kemdian lepas saya publish saya akan postkan entri tadi ke page facebook dan akaun facebook saya sendiri.. 

Selain tu saya juga sertai kumpulan rakan2 blogger di FB.. saya akan post kan setiap entri di setiap wall kumpulan2 ni..



Antara kumpulan yang saya dah menyertakan diri ialah (kalau nak turut serta klik je link yang diberi):


pppsssttt: yang penting `blogwalking`.. barulah mesra kan.. lain lah kalau macam bro ben tu.. up entri tapi tak `blogwalking` pon berduyun2 `readers` mai baca entri beliau :)




20 Comments

  1. oooo.. betul gak ni.. kalau nak hasil yg banyak.. kena la keje kuat sket kan..

    ReplyDelete
  2. *_^ betul...dan agree dengan entry CikSu ni...

    ReplyDelete
  3. tq su sudi berkongsi rahsianya... mg terus mantop yer suu

    ReplyDelete
  4. TQ cik Sue sharing..

    Mmmg tip ni sangat berguna ;D

    ReplyDelete
  5. tahniah su.. nanti add fb akak kat group tue ye.. nak promot blog baru akak..

    http://dhiahannahstory.blogspot.com/

    ReplyDelete
  6. ohhhh gitu yeh QR..... TQ atas perkonsian itu ... rasanya kena war warkan kat FB kan QR kalau nak UV meningkat...

    ReplyDelete
  7. ada orang kesah kalau tak ada reader...

    bagi aku pulak, lantak la...


    kalau ada, ada la...

    ReplyDelete
  8. Betul tu QR. Penting sekali blogwalking. Entry kenalah selalu update, kalau rajin mcm Ben ok la. Ben tu mmg dah kerja dia. Kita ni org perempuan tak dpt nak ngadap selalu.

    ReplyDelete
  9. a'aaa bila sue dh ada readers setia, sue pun leh jd cam abg ben :)

    ReplyDelete
  10. betul tu BW tu penting tuk org tau kewujudan blog kita...

    ReplyDelete
  11. Aegooo. ada nama i lah di atas, haha. oh oh baru tahu. saya pun banyak masuk group tapi, xrajin ping kan. hihi

    ReplyDelete
  12. sekarang tgh cuti mampu la husna nak blogwalking tp nnti dah start sem payah nau haa..=(

    ReplyDelete
  13. wahh hebak dah blog sik sue ni..hihi... tahniah...

    ReplyDelete
  14. yup..setuju. yg penting BW tu...
    tapi Nur skrang jarang beno bw dah..
    Bzzz...huhuhu

    ReplyDelete
  15. betul tu ciksu..yang pnting ramah mesra juga dgn blogger lain..jgn syok orng dtng umh kita je kan..hehe

    tahniah buat ciksu.. saya tak reti nak check2 tu sume..hehe

    ReplyDelete
  16. tahniah ciksu... terina kasih utk tips2...

    ReplyDelete




“Wahai Tuhanku! Jadikanlah daku orang yang mendirikan sembahyang dan demikianlah juga zuriat keturunanku. Wahai Tuhan kami, perkenankanlah doa permohonanku.” (Ibrahim: 40)