Tudung kanak-kanak

Alhamdulillah.. MIGRAINE

Saya tidak berulang sehingga tarikh hari ni. Yakni genap setahun. Alhamdulillah. Syukur sangat. Terima kasih ALLAH.

Bagi yang baru mengenali saya mesti belom tahu yang saya pernah kena MIGRAINE >-< last year. Hujung Januari. Sekembali bercuti dari kampung. 
 
Kedatangan MIGRAINE tanpa diundang. Selalu hanya mendengar. Akhirnya saya dipilih ALLAH untuk merasai sendiri keperitan dan kesakitan MIGRAINE

Sebelum ni saya hanya dengar rintihan kawan baik saya sendiri. Bila saya kena dia banyak bagi semangat dan petua. Thank you ;)

Antaranya bila ghasa sakit kepala ya amat. Bungkuskan ais batu dalam sehelai kain. Kemdian gosokkan/tuam ais batu tadi ke sekeling tempat yang sakit. Ulang sampai betul-betul ghasa sakit berkurang. In shaa ALLLAH kita cuba dulu.

Dan terima kasih juga buat Anak Ulu Cheka yang turut berkongsi PETUA di blog beliau. Syukran jazilan :)

 

Saya ada amalkan PETUA ni juga. Hasil perkongsian di blog Anak Ulu Cheka.  In shaa ALLAH :)

Tak pon uols boleh juga cuba amalkan PETUA kat bawah ni. Amat mujarab. Di akui sendiri oleh Anak Ulu Cheka sebab beliau telah mencubanya. Yang bawah saya tak pernah cuba lagi. Saya cuma amalkan PETUA di atas.


Cara nak amalkan CUKA NIPAH uols boleh klik SINI

pppsssttt: Selamat mencuba buat rakan-rakan yang ada MIGRAINE juga. Kita berusaha dan tawakal..





26 Comments

  1. ish...nieyl boleh dikatakan dlm 3 bulan mesti kena...mmg sakit gler...hampir2 x leh nak bukak mate...hanya mampu makan ubat n tdo sepanjang ari....

    ReplyDelete
  2. teruk jugak sakit migraine ni kan. saya pernah jugaklah kena kalau x cukup tido. tapi setakat ni, migraine saya xde la sampai tahap nk hantuk kepala kt dinding lagi. ubat dia tido dlm bilik yg minima cahayanya.

    ReplyDelete
  3. Dulu masa UNI selalu jugak dapat migrain..bukan teruk tapi pening2 gitu. Kalau tidur tu okay lah balik.

    Migrain yang teruk kalau minum air yang ada caffeine. Air starbuck or coffeebean memang tak tahan. yang ada moca moca tu

    ReplyDelete
  4. kesiannya ciksu....cikgu doakan cepat sembuh.

    ReplyDelete
  5. harap dapat sembuh seperti biasa tau..

    ReplyDelete
  6. owh cuka nipah??mksd nyer air nira nipah ke?

    ReplyDelete
  7. MInum cuka nipah ke? Pernah gak tau pasla cuka nipah ni boleh jugak digunakan utk hilangkan sakit jantung. Dulu arwah mak saya amalkan minum dgn madu.

    ReplyDelete
  8. x pernah kena lagi..just sakit kepala biaa selalu la kena...x tau mcm mana rasa migrane..tp tiap kali SA sakit kepala memang tuam ngan ais mcm tu..

    ReplyDelete
  9. eh sama cam amy..tp amy asma..last kena asma 16 januari 2012..pahtu 17 januari 2013 kena serang lg..betul2 setahun,,

    papepun smoga cpt smbuh yer.. =)

    ReplyDelete
  10. Akk slalu letak ais jerk tp yg cuka tu blm pernah cuba.. Tq sharing ya :D

    ReplyDelete
  11. alhamdulillah moga ciksu sihat sentiasa, amiin :)

    ReplyDelete
  12. dulu ada sakit ni tp skrg alhmdulillah dah okeh..hehehe

    ReplyDelete
  13. Alhamdulillah.. Cik Su dah sembuh ye :)

    Bagus petua petua tu Cik SU, amat penting bagi yang memerlukan :)

    ReplyDelete
  14. bagusla share petua. boleh guna nnti kalo ada sesapa or diri sendiri terkena migrain. tq ciksu.

    ReplyDelete
  15. Hrap2 sakit ciksu tak berulang lh

    ReplyDelete
  16. erm nisah belum pernah kena lagi... memg tak tahu lah rasanye mcmana.. tapi harap2 ciksu cepat sembuh ye..

    ReplyDelete
  17. migrain ni mmg bahaya kan. sakit dia mmg teruk sgt2. nasib baik la jaa x pernah kena. stakat sakit kepala biasa tu ada la.

    ReplyDelete
  18. akak pun ..kalau dia datang..adoi...rasa nak marah jer

    ReplyDelete
  19. Nur dulu2 selalu kena migraine ni..kalau sakit kepala mmg risau sgt kena migraine ni...

    sebab kalai migraine, mmg xleh bgn..tidoo je..kalau solat, time sujud tu, rasa biji mata nak tekeluar ni...

    mmg sakit..seriau ingat blik...

    ReplyDelete
  20. Cik su, cuba amalkan doa nih:

    http://sharingiscaring-fiza.blogspot.com/2012/12/ubat-sakit-kepala-dan-migrain.html

    Atau amik daun pegaga & blender dgn buah lai. Amalkan. Suami saya dulu selalu sakit kepala. Lepas amalkan ni ada kurangnya.

    ReplyDelete
  21. makseh ciksu....kongsi petua ni..inshaAllah nanti nak cuba jugak.saya memang kerap kena serang ngn migrain ni...selalu kena bila tak cukup tido,lambat makan dan dengar bunyi yg terlalu bising...

    ReplyDelete
  22. Alhamdulillah sy takde migrain...kalau kawan2 share petua leh je try

    ReplyDelete




“Wahai Tuhanku! Jadikanlah daku orang yang mendirikan sembahyang dan demikianlah juga zuriat keturunanku. Wahai Tuhan kami, perkenankanlah doa permohonanku.” (Ibrahim: 40)