Tudung kanak-kanak

Inilah Mereka Itu

Nampak tak.. Cantik tak.. Sepadan tak 'mereka' ;)

Pernah tak u all buat karangan masa sekolah rendah dulu yang bertajuk seperti "Jam baru", "Basikal baru" dan macam-macam lagi la kan. Ayatnya lebih kurang macam gini lah...

"Aku baru dibeli di sebuah kedai jam dan dibawa pulang. Aku dijaga dan disayangi oleh tuan aku. nasib aku baik kerna dibeli bersama pasanganku. Maka kami sentiasa bersama untuk menemani mereka. Ke mana saja mereka pergi kami pasti bersama dan bla..bla..bla.. Dan akhirnya beginilah nasib kami"....bla.. bla.. bla...

Kini, kami telah dibuang daerah. Sedihnya. Kami berharap agar tuan baru kami akan menjaga kami seperti tuan yang dulu..hehehe

Cuba ingat balik.

Ada tak u all buat karangan ceng gitu ?

7 Comments

  1. ade2 kasut sekolah baru , tapi uwa , sekarang da xpakai kasut sekolah , huhu , nak pinjam ~

    ReplyDelete
  2. hahhahha saya ada je buat karangan gitu... tibe2 tingat balik bila sue ckp..hihii

    ReplyDelete
  3. adaaaaa.. saya sebatang pensel.. sungguh bertuah 'mereka' sbb dpt tuan yg baik dari sebelum.. hihihihi...

    ReplyDelete
  4. sgt byk.
    karangan biografi... otobiografi...
    apa ntah nama nyer.
    seronok :)
    imaginasi tinggi semestinya kita zaman kanak2 kan.
    best!

    ReplyDelete




“Wahai Tuhanku! Jadikanlah daku orang yang mendirikan sembahyang dan demikianlah juga zuriat keturunanku. Wahai Tuhan kami, perkenankanlah doa permohonanku.” (Ibrahim: 40)