Tudung kanak-kanak

Berubat batu karang di Felda Gunung Besout 4

Berubat batu karang di Felda Gunung Besout 4| Sabtu lepas sempat bawa ayah cik abe ke sini. my fil ada batu karang. ada seseorang bagi alamat berubat batu karang di Felda Gunung Besout 4. itu yang boleh sampai ke sini.

Allah bagi penyakit batu karang ni, kita sebagai hambaNya perlu doa, usaha, ikhtiar dan tawakal.

Sesiapa ada yang nak berubat batu karang boleh lah ke sini..

NO.19, FELDA GUNUNG BESOUT 4.
HARI: SABTU & AHAD SAHAJA.
WAKTU: JAM 2 PETANG
PAKAI NOMBOR
BAYARAN SEIKHLAS HATI

sambil tunggu my fil berubat di dalam, i melayan kerenah Rania di luar rumah.. jap jap nak buang air lah, nak itu lah, ini lah.. maciam-maciam.. nasib baik ada kawan.. tapi muda sikit daripada Rania.. 

ada kuih muih, air panas, air sejuk, mee, bihun, goreng pisang..

sesambil melayan anak, layan anak tekak sekali.. makan nasi lemak.. sedap.. RM2.. puas hati dengan harga dan rasa nasi lemak 

Rojak buah untuk Rania.. RM3.. mula2 asingkan kuah.. sekali Rania tak mo.. terus campurkan kuahnya.. ummi jugak lah yang bedal.. macam mana lah dagu ummi ni tak berlapis. ahaks >_<

sengkuang calit ada, eskerim goyang pon ada.. so, tak boring kalau bawa anak kecik ke sini.. cuma panas je lah yang tak tahan.. tak ada angin.. pokok pon tak bergoyang.. 

jam 4:30 selesai semuanya, moh le kite balik.. 

Apa kata Ciksu, 
We all bertolak dari Key El ke Felda Gunung Besout 4  jam 12:30 pm.. rasanya ba elok selepas zohor sampai sana. we all keluar ikut Behrang.. so, tak ada lah jauh sangat.. yang jauh tu masa nak balik dari Felda Gunung Besout 4 ke Kuala Kangsar.. selesai berubat selepas Asar.. sampai di rumah Kuala Kangsar tepat jam 9 malam.. itu pon just stop di RTC Gopeng.. kebas montot ngadap kesesakan atas highway. kebetulan orang pakat cuti sambung krismas.. tidur-bangun-tidur-bangun tetap lah tak sampai2 lagi. adeiii.. pening kepala ciksu duduk lelama dalam kereta^_^

Cuma ummi nak puji Rania.. walaupon kena hadap jalan sesak berejam-rejam, alhamdulillah Rania tak terkucil dalam kereta. bukan sekali dua berjalan jauh dengan Rania macam ni... TAHNIAH RANIA.. next year lah ciksu story bab perjalanan free diapers Rania Ku Sayang ye.. in shaa Alah (",)

SELAMAT TAHUN BARU.. 
JUMPA CIKSU DAN KELUARGA DI TEMPAT BARU YE.. 

stay tuned ^_~

6 Comments

  1. Moga FIL pulih seperti sediakala...alahai Rania...syabas...alhamdulillah..good girl..hihi :)

    ReplyDelete
  2. ciksu, dekat sgt dgn kmpong MIL (sungkai, perak), mmg terkenal tmpt ni tapi tak pasti tempat yg sama ke yg boleh rawat utk patah2 tgn, kaki, terseliuh..insyaAllah dgn izin Allah ayah mertua Ciksu sihat..

    ReplyDelete
  3. tq for sharing sue..
    yelah..apa2 pon kt kena ikhtiar..seterusnya..setelah berusaha..bertawakal lah...

    ReplyDelete
  4. Salam..mcm m a berubat ngan abg mie tu..klo jd sy nk bw jgk mak sy..

    ReplyDelete




“Wahai Tuhanku! Jadikanlah daku orang yang mendirikan sembahyang dan demikianlah juga zuriat keturunanku. Wahai Tuhan kami, perkenankanlah doa permohonanku.” (Ibrahim: 40)