Tudung kanak-kanak

RESEPI NASI GORENG SIMPLE TAPI SEDAP

Rehat sebentar bersama NASI GORENG.

Nasi Goreng my peberet food. Tapi tak elok diamalkan selalu. Ok. Sekali sekala makan untuk lepas ngidam anak tekak, bolehlah 😋

Semalam ummi letak-letak kepala teruih lena. Rania keluar jenjalan dengan ayah tinggai ummi keseorangan di rumah 😂

Dalam sedar tak sedar Rania dok habaq.

"ummi adik tolong ummi cuci kipas.."

Ok. Tq. Sambung lena sampai ke cerah 🤗

Pagi tadi masuk bilik. Mak aiii. Bertuah punya anak. Dia gi sapu segala mak nenek atas kipas habis jatuh atas cadar. Dah la atas cadar tu ada gunung everest 😅

Sabaqqqqqq je lah...
Baru dok berangan nak golek-golek main puzzle dengan Rania sesambil sembang..
Dah kena settle kijoan ni duluan..

Resepi Nasi Goreng Simple..

Goreng ikan bilis. Asingkan..
Tumis bawang holland + bawang putih..
Dah garing pecahkan telur. Kacau bagi hancur. Biar garing sikit..
Masukkan nasi yang digaul sebati dengan garam dan lada putih..
Masukkan kubis, cili padi.. 
Kacau bagi seia sekata, cukup rasa. Tutup api. 
Angkat..

Bismillah.. 


3 Comments




Ya Tuhanku, berilah aku dari sisi Engkau seorang anak yang baik. Sesungguhnya Engkau Maha Pendengar doa

Allahumma aamiin aamiin aamiin ya Rabbal alamiin