Tudung kanak-kanak

ANAK OH ANAK..

12/1/2019
Simpan sini..
benda yang tak disangka-sangka..
anak oh anak..
sel-sel otak sedang berhubung..

Kisahnya,
masak gulai ayam.. sesambil tu kecikkan api.. nak bagi mendidih.. pastu ummi gi solat.. tengah baca doa.. tak dan nak habis rania mai panggil.. pi pi tengok..

Allah Hu Akhbar..

Cemas ummi ni nengok api.. huhu.. udohler.. atas tu ada mixer, air fryer dengan rice cooker.. nasiblah semuanya memang sokmo cabut plug setiap kali lepas guna..

Cumanya api sempat sambar pelapik meja tu je lah sebab plastik.. pastu bekas-bekas kek dengan kuih ummi habislah.. sebab memang dok susun dekat rak bawah tu..

Bila tanya kenapa baling dekat situ.. adik tak tau nak letak dekat mana.. lain kali adik campak dalam sinki.. lepas tu buka air.
 paham.. jangan campak sini. bahaya.. langsir pulak sebelah tu..

Allah Hu Akhbar..
lembik lutut ummi hari tu..
ambik gambar kabor ke ayahnya.. sebab si ayah keje..


Rania baling cebisan kertas surat khabar ke bahagian tersorok situ.. memang mendapatlah sebab semuanya plastik.. huhu.. nak lagi cepat sebab ada tong polistrene tu.. habuan isi ikan kalau nak balik kampung.. habis rumah berasap.. berjelaga hitam. melekat merata rata.. langsir pulak putih.. cantik sangat!!


Langsir tu memang tarik ikat tepi gitu sokmo.. kalau lepas memang tersambar lah..

Ya Allah, lindungilah kami sentiasa di bawah rahmat Mu Ya Allah..


1 Comments




Ya Tuhanku, berilah aku dari sisi Engkau seorang anak yang baik. Sesungguhnya Engkau Maha Pendengar doa

Allahumma aamiin aamiin aamiin ya Rabbal alamiin