Tudung kanak-kanak

Aktiviti Menyiput Dengan Jiran Tetangga

Aktiviti di masa lapang. Sesekali menyiput dengan jiran tetangga. Ekekeke ๐Ÿ˜‚

Jom kita tengok apa hasilnya ๐Ÿ˜‹

Kami tak uli tangan pon tepung tu. Jiran ciksu sorang ni, tokei kuih, so, kakak ni putaq dalam mixer heavy duty dia tu. Kejap je lah haaa. Pastu pakat-pakat bawa keluar acu kuih siput. Tenyeh lah sorang sikit. Hahahaha ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜˜

Macam- macam jenis bentuk siput ada. Ada gemuk, ada kurus, ada panjang. Apa ada hal, janji jadi, kan!! 

Kunyah-kunyah telan juga. Ye dok ๐Ÿ˜…


Kami buat waktu malam lepaa isyak. Saje ngisi masa lapang yang dok ada tu. Malam minggu kami buat ni. Ala, bukan selalu pon. 



Orang kuat ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

2 kilo tepung sat ja kami buat. ekekeke.



Nak habiskan sekejap je. Nak menyiput kemahen lama. Hahadoiilah
 Nasible ramai, kejap je rasanya.. 

2 Comments

  1. Seronok bila buat ramai ramai.. tak terasa masa berlalu.. sambil nyembang sambil nyiput.. silaturrahim pun erat..

    ReplyDelete
  2. syoknya bua ramai2 dengan jiran dapat eratkan silaturrahim nih

    ReplyDelete




Ya Tuhanku, berilah aku dari sisi Engkau seorang anak yang baik. Sesungguhnya Engkau Maha Pendengar doa

Allahumma aamiin aamiin aamiin ya Rabbal alamiin