Tudung kanak-kanak

Salah Faham...

actually, ada yang email tanya saya.. ucap tahniah di atas kelahiran permata hati.. apa2 pon terima kasih ;)

cuma ada yang salah faham. ada readers blog ingat, saya mengandung selepas jalani rawatam kesuburan di hospital tu. 

saya mengandung TANPA proses IUI ATAU IVF ye.. saya minta maaf sesangat sebab saya tak buat pon proses IUI ATAU IVF. memang saya ada cerita pasal IUI DAN IVF. TAPI SAYA HANYA SEMPAT MASUK SESI KAUNSELING sahaja. LEPAS SESI KAUNSELING, SAYA AMBIL ASID FOLIC DAN TRIBESTAN UNTUK SUAMI. SELEPAS TEMPOH SEBULAN @ DENGAN KATA LAIN NGAM2 HABIS UBAT YANG DIBEKALKAN OLEH DOKTOR, KAMI TAK PERGI KE HKL PON. SEBABNYA DOKTOR ADA BAGITAU, SELEPAS HABIS UBAT TU, TAPI STILL PERIOD NEXT MONTH, MAKA SAYA KENE DATANG PADA HARI KEDUA PERIOD UNTUK BUAT TVS. SO, PROSES TVS TU PON SAYA TAK BUAT.. HU HU HU

MASA NI LAH SAYA TARIK DIRI. SAYA STOP GITU JE. PIHAK HOSPITAL PON TAK ADE CALL INGATKAN KE APE. 


KALAU NAK BACA LEBIH DETAILS BERKAITAN USAHA KAMI SUAMI ISTERI, UOLS BOLEH KLIK LINK TTC DI ATAS. SEMOGA MEMBANTU SEDIKIT SEBANYAK.


Ini antara usaha2 kami.
selebihnya uols boleh klik link TTC tu juga..


lain orang lain ketahanan badannya. mana yang terbaik buat lah. sebab kita sendiri yang akan melaluinya. susah senang kita yang rasa. Sekali lagi saya TEGASKAN DI SINI, apa yang saya kongsi di blog ini, hanyalah sebagai panduan dan semangat buat TTcian. ada juga yang tidak tahu cara bagaimana nak memulakan sesi rawatan kesuburan di hospital. hospital ni boleh lah pilih nak yang gomen atau private. terpulang pada kewangan memasing.

Selain hospital, boleh juga buat rawatan di LPPKN. untuk LPPKN, terus terang saya cakap, awal tu saya tergerak hati juga nak pergi, masa tu bulan 11/2013, saya ade cakap dengan suami. TAPI ALHAMDULILLAH, BELUM SEMPAT SAYA KE LPPKN, BULAN 12/2013 SAYA DISAHKAN PREGNANT. 

so, bolehlah rujuk. kalau tak pasti atau tak jelas boleh contact saya di email.  harap bersabar ye. ihiks :)

semoga perkongsian dari saya ini dapat membantu sedikit sebanyak. in shaa Allah  ^_^

6 Comments

  1. Btul tu ciksu.. Apa2 pn ikut pd kata hati apa yng kita cuba usahakan tu. :)

    ReplyDelete
  2. teringin nak mengandung semula jadi tanpa apa2 suppliment :)

    ReplyDelete
  3. macam kawan MV dah buat semua last2 x mengandung bil aberenti reawatan mengandung..rezeki kan

    ReplyDelete
  4. bagus ciksu buat entri2 tu...dapat juga membantu orang lain yang sama nasibnya dengan ciksu dulu, mana tahu ada yang membuahkan hasil nanti kan...kipidap

    ReplyDelete
  5. Bagi fyda..kalau ada rezeki adalah..tak payah kot nak buat ujian IUI atau IVF ni..Fyda just makan apa yang patut je sekarang..kalau air yg tajam dan makanan yang sejuk atau berangin...Fyda tak amalkan dah...

    ReplyDelete




“Wahai Tuhanku! Jadikanlah daku orang yang mendirikan sembahyang dan demikianlah juga zuriat keturunanku. Wahai Tuhan kami, perkenankanlah doa permohonanku.” (Ibrahim: 40)