Tudung kanak-kanak

Kesan jika terlebih minum air ibu kunyit


kesannya cepat kering darah/ menopouse

bunda juga ada berkongsi pasai petua minum air ibu kunyit ni. macam saya hari tu, just minum air kunyit tu semata. tapi bunda ada sarankan supaya air ibu kunyit tu dicampur dengan air asam jawa. 

apa rasanya ! 

sendiri kena buat kendian rasa oke. INGAT !! MINUM SEMASA DALAM TEMPOH BERPANTANG DAN JANGAN MINUM LEBIH DARIPADA 3 HARI 



15 Comments

  1. Camne rasa tu?? emm, macam tk lalu je nak telan..hihi:)

    ReplyDelete
  2. Pernah dgr org kata boleh minum luar waktu pantang, tp bukan selalu.. Minum dlm seminggu sekali je.. X silap ada mak cik Indon bg tau petua org sana mcm tu utk awet muda..

    ReplyDelete
  3. Sendiri x pernah minum. kecik2 dulu ada jufak tgk bonda & kakak2 minum masa dlm pantang. MIL ada nak buatkan tp diri x sanggup minum. cuma minum jus lempuyang je.

    ReplyDelete
  4. Owhhh...baru tau pasal tu. TApi saya minum tak campur apa pon. Air kunyit semata ☺

    ReplyDelete
  5. Takyah rasa sendir pun dah bolehe imagine la rase dia tu. Haiyoo.

    ReplyDelete
  6. oh itu kesannya.. Ros tak pernah minumm

    ReplyDelete
  7. Tak tahu nak kata apa sebab tak pernah minum pun Ciksu. Kalau suruh bayangkan memang lagilah tak mahu minum :)

    ReplyDelete
  8. mcm tak lalu je nk telan hihihi ;p

    ReplyDelete
  9. saya pernah minum sekali je nenek saya buatkan..ok jek..hjehehe

    ReplyDelete
  10. nak minum 3 hari pun rasa azab. kalau lebih tatau lah hihihihi

    ReplyDelete
  11. Betul ke minum air kunyit bileh menopaus?fakta benar ke?

    ReplyDelete
  12. Sedap rsnya... .cmpur asam jawa besaq penumbok.halia,halba Dan gula melaka blend tapis Dan masak bgi didih ats dapoq... Kalu pakai halba msk dulu ats dapoq Bru blend

    ReplyDelete
  13. Boleh Cuba minum Jus Nek Dara..Untuk Sihat Dalaman & luaran..

    ReplyDelete




Ya Tuhanku, berilah aku dari sisi Engkau seorang anak yang baik. Sesungguhnya Engkau Maha Pendengar doa

Allahumma aamiin aamiin aamiin ya Rabbal alamiin