Tudung kanak-kanak

Sosej Bersos

masak sekadar mengenyangkan perut. maklum le baru sampai dari kampung. makanya belum sempat beli barang basah. masak setakat apa yang ada dalam esbok aje.

boleh la kan dari tak ada langsung :)
sesekali layan menu gini sedapppp jugak..

sosej bersos simple tapi menyelerakan.. 


tumis bawang besar bila dah layu
 masukkan sos tomato & sos cili yang dibancuh dengan sedikit air, garam, gula
biar mendidih 
masukkan lobak merah & sosej yang siap direbus 
taburkan lada hitam yang ditumbuk
cer try rasa, cukup rasa
oke lettew :’)

gandingkan dengan ikan bilis goreng dan sayur brokoli yang direbus


alhamdulillah :’)

16 Comments

  1. Menarik juga masak sosej macam ni.. boleh dicuba lain kali..sosej dan carot tu mmg naim cukup suka, kalau buat kena banyak ni

    ReplyDelete
  2. Brokoli rebus tu febret sya tu cik Sue.. Aduhai.. Teringin..

    ReplyDelete
  3. Menyelerakan sungguh sosej bersos tu, Ciksu. Salutelah kat Ciksu, walaupun ada anak kecil tetap juga rajin ke dapur memasak. Penuhlah balik dengan entri resepi dalam blog Ciksu ni nanti ^_^

    ReplyDelete
  4. oo biasanya goreng makn cicah sos jek ;p

    ReplyDelete
  5. boleh try ni..menu simple je.. makan gan telur dadar pon sedap kan

    ReplyDelete
  6. sedap ciksue,peberet sy n aiman ni..biasanya klu takde lauk,sambal sosej juga menunya

    ReplyDelete
  7. Betul cik sue....kekadang makan simple simple gini pun sedap tak yah nak mengari beriye....kan.....
    Kalau buh sos tiram tambahlah sodap tu tau!

    ReplyDelete
  8. Ayu pun layan masak simple cmtu..

    ReplyDelete
  9. nampak menyelerakanlah
    cam nak cuba aje ni

    ReplyDelete




Ya Tuhanku, berilah aku dari sisi Engkau seorang anak yang baik. Sesungguhnya Engkau Maha Pendengar doa

Allahumma aamiin aamiin aamiin ya Rabbal alamiin