Tudung kanak-kanak

Haji Ismail Group, Langkawi

Petang petang jumaat ni tatau nak buat gapo. cik abe ajak balik kuale tapi saya macam malas sikit. huhu. bukan sebab apa pon, minggu depan nak balik KEDAH. pastu nak pi PENANG. lagipon bulan lepas kan dah balik PERAK. so, adil la khenn :’)

Saja la tak sat, dok kira kira ghopenya saya ada 5 jemputan majlis. vavaaa. meriah ni. memang sakan la berjalan. hahaa.
 dua kenduri kawin, satu majlis akad nikah, dua majlis tunang. 
semuanya yang rapat dengan saya. kemungkinan seminggu jugak la nak menapak kat kampung ^_°

Kenduri kawin dengan akad nikah tu adik junior masa dok hostel dulu. besday dia sama dengan saya. siap booking saya dari bulan oktober kot. sib baik tak suruh jadi pengepit. lau tak pengsan i. hahaa.
majlis tunang pulak satu kawan baik dari form 1 sampai form 5
lagi satu majlis tunang anak buah kat PENANG. anak kak sepupu masa saya dok PENANG dulu. ni lagi rapat sebab kami tido sekatil. hihii.
kalau tak pergi, cam tak best la pulakkan. 

Ok la sebelum saya nak cuti panjang nanti, 
apa kata jom layan sambung baca citer cuti cuti Langkawi yang tak habis habis lagi ni, boleh! 

Mai Langkawi tak beli coklat tak sah kan. Satu kemestian.
Ye pasti!



Kompleks Haji Ismail Group (HIG) ni terletak sebelah kiri jalan masuk ke Sri Legenda Apartment.

 Kedai Haji Ismail Group ni pulak kedudukanya sebelah kanan jalan masuk ke Sri Legenda Apartment.

So, boleh bayangkan ye. Semuanya dekat dekat je dengan tempat penginapan kami.

Ini cawangan yang saya pi hari tu. Cawangan lain tak bekesempatan.
kami pi sehari sebelum Hari Raya AidilAdha maknanya lepas balik dari naik kereta kabel petang lepas Asar kami ke mari. masa hari raya HIG TUTUP.
Sampai hari kami laki binik balik.
Nasib baik borong cekelat awai awai kan. Lau tak maunya melopong. Kikiki. HIG tutup tapi tempat ada je jual cekelat khenn. no hal la.


 Sudut Rittersport
ada macam macam pilihan
pilih je nak jenis yang macam mana


Setakat saya jumpa cekelat Daim paling murah di Langkawi la.
nanti saya buktikan ye. Tunggu!


 Ini my peberet Whittaker's.
Bukan yang depan tapi yang belakang tu. Hihi


 Hasil borongan saya

Saya carik pepero tapi kehabisan stok.
Terpaksa carik kat tempat lain la pulak. Huhu

beli cekelat manyak manyak dapat free beg comey ni, boleh la!

Kalau uols nak tau, dekat jalan Pandak Mayah ni saja kalau tak silap dok ada 4 buah cawangan Haji Ismail Group kot.


 Haji Ismail Group adalah salah satu tempat jualan coklat yang harus disinggahi kalau ke Langkawi.


Haji Ismail Group yang dekat jetty point cuma juai pinggan mangkuk, kain batik & kain pelekat je. 
segala cekelat cekelat tak da dijual di situ.
  Agak tak cukup duit boleh je pergi bank. bank pon dalam kawasan ni juga. 

Penginapan kami dekat dengan tempat membeli belah. kalau dengan pantai jauh sikit la ye. i ok je :-)

psssttt: Esok Jom Heboh kat Bukit Jalil kan, ada sape sape ke yang pi?




11 Comments

  1. tak mo tengok.... kat cini saya melayang 250 choclate saje....

    ReplyDelete
  2. tak pegi, banyak kenduri kawin menunggu turn nak di kunjungi :)

    ReplyDelete
  3. Bestnya majlis tunang kawen, saya dari dulu pun jarang sangat attend boleh kira ngan jari baper jer majlsi saya pergi sebab tka ramai kawan yg kawen hehhe.

    ReplyDelete
  4. seronok kan g umah kawen..makan ns minyak banyak2...

    ReplyDelete
  5. musim cuti ni mmg byk jemputan kawinkan. :)

    kalau masuk HIG ni, mmg rambang mata dibuatnya..!

    ReplyDelete
  6. dah lama nya la tak pi langkawi..best dok kt pulau ;)

    p/s : sy dok kt Sg. Besar je...

    ReplyDelete
  7. HIG mmg tempat borong cekelat paling best!

    ReplyDelete
  8. Kandapun ke sana jugak ms tu..daim tu yg dibeli byk..hehe

    ReplyDelete
  9. nak jugak cekelat daim tu.. hihi..

    ReplyDelete
  10. best la dapat berjlan sakan kat langkawi tu kan.. Ros haritu p sat je.. beli pun kat jetty tu je..

    ReplyDelete




“Wahai Tuhanku! Jadikanlah daku orang yang mendirikan sembahyang dan demikianlah juga zuriat keturunanku. Wahai Tuhan kami, perkenankanlah doa permohonanku.” (Ibrahim: 40)