Tudung kanak-kanak

Sos Pasta Adabi sedap ke?


Ramai yang dok tanya pasai sos pasta adabi dalam entri sos pasta adabi hari tu. hakikatnya saya tak dapat bagi jawapan lagi masa tu sebab saya belom lagi mencobanya ;)


ada dua jenis. satu cendawan, satu asli. saya cuba yang asli dulu.

dipendekkan ceghita.. petang kemarin saya nak makan. jadinya saya cuma rebuskan spaghetti je. disebabkan mood nak memasak memang ke laut china selatan maka selepas selesai merebus, saya tuangkan sos pasta adabi tadi. promoter tu kata tak payah masakkan, semestinya la kena try.

kacau2 bagi sebati pastu try makan.. 

suapan pertama "ok.."
suapan kedua "ok lagi.."
suapan ketiga "tak boleh dah, rasa semacam je.."

 "mmmm.. nampak gayanya tekak saya tak boleh nak trima la.."

saya kalau nak makan kering2 biar masak macam mee goreng atau bihun goreng. spaghetti ni memang saya masak bagi berkuah selalunya. last2 tinggal macam tu je. saya tak buang. simpan sekejap. otak pikir nak buat apa.. hihi..

Kebetulan semalam saya masak Bihun Tom Yam kan.

so, saya cedokkan kuah tomyam tu dalam sesenduk dua. masuk dalam kuali. bagi mendidih pastu masukkan spaghetti yang tak habis tadi.. 

"sedap juga.."

pppsssttt: memang kena masak la sos pasta adabi tu. 





16 Comments

  1. Saya ada mengedar perencah masakan yang mudah & cepat...boleh cuba....

    http://qaizashop.blogspot.com/search/label/Perencah%20Masakan

    ReplyDelete
  2. ohh adabi pun dh keluarkan sos pasta kan..tak silap sy baru lg dlm setahun dua rasanya..tak pernah lg rasa..yg pasti prego pun tak sedap kot makan cmtu je tanpa masak..:)

    ReplyDelete
  3. Tekak promoter tu lah kot yg bole makan tak payah masak. hehehehe

    ReplyDelete
  4. nak beli jugak la nnti...hihi... ;)

    ReplyDelete
  5. klu sos untuk bolognise tu cik nor buat mcm mee goreng jer..sdap..haha

    ReplyDelete
  6. oh rupanya adabi pun dah keluar sos pasta...kena take note ni.

    ReplyDelete
  7. kesimpulan nya kena masak dulu ke sis sos tu? pastu baru tuang ke spaggeti? tak pernah cuba lg..:)

    ReplyDelete
  8. hehehe..tu la kan, klau dah namanya tekak melayu, mesti rasa nak masak je dulu. pastu letak daging hancur, lada benggala, tomato, cendawan butang. fuhhh...confirm terangkat!

    ReplyDelete
  9. akak tak pernah cuba lagi....

    ReplyDelete
  10. apa2 pon jijah rasa sos pasta camni kena masak dulu kot..heee xleh la makan gitu jer.

    ReplyDelete
  11. jaa skang guna sos pasta yg brand kimball. ok juga radanya. rege pun leih murah dari prego....

    ReplyDelete
  12. kak intan kalau buat memang masak..x reti x masak sos tu..ehe..

    ReplyDelete
  13. kena masak dulu nampak gayanya ciksu.. Ros tak masak lagi pasta tau. hihi. teringin nak makan beli yg dah siap. kang kalau masak, tak ado yg makan.

    ReplyDelete




“Wahai Tuhanku! Jadikanlah daku orang yang mendirikan sembahyang dan demikianlah juga zuriat keturunanku. Wahai Tuhan kami, perkenankanlah doa permohonanku.” (Ibrahim: 40)