Tudung kanak-kanak

COVID 19/ 2020. PLEASE STAY AT HOME


PLEASE STAY AT HOME 🏡




Di luar sinun masih lagi ada kenderaan bebas bergerak ke sana ke mari. Apalah agaknya tujuan mereka selain keluar membeli keperluan asas. Pepandailah bajet untuk penggunaan. Ye, tahu hanya KETUA KELUARGA dibenarkan keluar.

Tapi ada segelintir kengkawan kita yang keluar penuh sebiji keta. Bila ditanya pak polisi katanya nak ke pasar. Ater duduk Shah Alam, nak pergi Pasar Chow Kit. Shah Alam tak ada market ke. Itu belum lagi yang bujang. Katanya nak pergi hantar makanan dekat kawanlah, nak pergi rumah kawanlah, teman tidurlah, itulah inilah 🙄 Nak bagi alasan pon biarlah logik dek akal gak haaa.

Apa masalah dorang erk!

Duduk dalam rumah masing-masing, kita boleh buat aktiviti sendiri. Contohlah cer gi tengok Mek Budu nun. Catriona Ross. Terhibur uolss. Rakyat Malaysia kan kreatif. So, time ni lah kita nak asal skill bakat terpendam kita tu. Buatlah nak buat apa pon. Asalkan kita DUDUK DI RUMAH SENDIRI. Ok 👍

Okaylah, apa pun jaga diri, jaga kesihatan kerana andai dijangkiti covid 19, pastinya korang akan bersendirian di hospital. Tanpa ahli keluarga datang melawat.

Pikir-pikirkan.......

Yang pasti kalau nak keluar beli barang, pastikan ada #SepoketSebotol #HervCare+ dalam poket seluar cik abe dan diri sendiri. Kita berusaha. Selebihnya kita berdoa dan bertawakal.

#Fiiamanillah
#assalamualaikum

Dah ada ke #SepoketSebotol #HERVCARE+?
If belum ada boleh ketup pintu whatsapp ciksu ⤵



http://wasap.my/60193080215/HervCare+

2 Comments

  1. kekdng terfikir jugak, mereka yang selambar badak keluar masuk tu tak terfikir ke pasal keselamatan diri, family dan orang sekeliling dia. Moga kita semua dijauhi dari Covid19 ni.

    Jemput join segmen kami :)
    http://akukaudansesuatu.blogspot.com/2020/03/segmen-bloglist-blogbabyshambles.html

    ReplyDelete




“Wahai Tuhanku! Jadikanlah daku orang yang mendirikan sembahyang dan demikianlah juga zuriat keturunanku. Wahai Tuhan kami, perkenankanlah doa permohonanku.” (Ibrahim: 40)