Tudung kanak-kanak

Rania Jadi CHEF Di Dapur CikSu

Semalam kabor ke ummi, Rania nak makan nasi warna warni. Rania nak jadi chef 👩🏻‍🍳👩🏻‍

Ok. Baiklah. Kasi chance lah. Xtvt hari minggu.

Pastu siap pesan suruh ummi ambik gambar, pastu bagi ke ayah.

Ayah balik kerja, tunggu depan pintu. Lelaju tarik tangan ayah gi dapur. Suruh ayah makan nasi warna warni, sup sayur dan ayam masak merah. Pastu siap kabor. Rania masak untuk ayah ni.

Terbaik 👩🏻‍🍳👩💗





Nasi hujan panas simple jee just for Rania 💗
Tumis bawang putih, bawang merah, halia, bunga lawang, kayu manis dengan unsalted butter. 

Dah garing tutup api, masukkan dalam periuk nasi yang siap dibasuh, letak garam, susu dutch lady, daun pandan & air secukupnya.


Nak rasa yang lagi sodap, boleh je letak kiub knorr. Tapi Ciksu tak telak.

#nasihujanpanas
#ayammasakmerah
#supsayur
#daridapurciksu

5 Comments

  1. Maka ceria berwarna warni jugalah hati Rania...alhamdulillah.

    ReplyDelete
  2. Hehe comelnyer..bangga lah Tu masak utk ayah

    ReplyDelete
  3. Hadou.. mengancam nasi hujan panas tu.. Rajin Ra ia..

    ReplyDelete
  4. amboii rajinnya rania tu..boleh buat menantu nih kecik2 dah rajin kedapur

    ReplyDelete




Ya Tuhanku, berilah aku dari sisi Engkau seorang anak yang baik. Sesungguhnya Engkau Maha Pendengar doa

Allahumma aamiin aamiin aamiin ya Rabbal alamiin