Tudung kanak-kanak

Minum Air Ikut Keperluan Tubuh

Pagi ni dah cicip maajun anggun bistari ke uolls? ambil sebelum sarapan seeloknya.

Kenapa kena ambil maajun anggun bistari?

Kata nak rancang keluarga.
Kata nak badan cergas bertenaga.
Kata nak rawat keputihan.
Kata nak sihat dalamanan.
Kata nak suburkan rahim.
Kata nak awet muda.

Kalau gitu, jom amalkan maajun anggun bistari sehari sebiji pastu jangan lupa amal minum air putih/ air masak/ air mineral secukupnya tau. Minum air ikut keperluan berat badan memasing. Ok.


Ini cara ciksu minum air setiap hari..
Mula minum air selepas celik jurr mata pepagi subuh tu..
Bekas air tu sukatannya 250ml.. maknanya ciksu akan minum 12 kali untuk capai target 3 liter air sehari. Ciksu bahagi untuk 2 sesi. 6 kali sesi pagi dan 6 kali sesi petang. Kadang tak cukup atau terlepas pandang.. Sambung malam. Ikut mana sempat tapi memang kena cukupkan 12 kali.

Memang sukat air guna bekas air special ni. hihi.. sejak menyusukan Rania lagi prektis.. kadang guna juga cawan biasa. Bekas air ni mudah di bawa walau ke mana. Simple dan ringan.

Kalau travel just beli jurr air mineral 3 liter.. senang..
kalau balik kampung gunalah bekas air ni.. kalau setakat keluar jenjalan pon bawa juga bekas air ni.. senang nak isi. hihi..
Kalau ke JJ ada tempat isi air kan dekat bilik menyusu.. so, tumpanglah isi air.. kalau ke masjid pon ada juga disediakan air..

Pendek kata ikut keadaan dan masa.. pepandailah sendiri nak aturkan. Yang penting minum air cukup 3 liter sehari..

Oh ya, ciksu memang jarang minum air manis. Kalau nak makan manis terus makan kek atau coklat jurr tak pon layan aiskrim 😁

Susu kadang minum kadang lupa. Al maklumlah faktor umur. Ekekeke.


berapa berat badan korang?
minum ikut sukatan di atas ye..


Maajun Anggun Bistari
RM21
21 biji
21 hari makan

Untuk pertanyaan dan pembelian boleh wasap ciksu 0193080215

#ciksuanggunnetwork
#sipenjualmaajuntradisional
#maajuntradisional
#maajunanggunbistari
#maajnanggunbistarijerteh
#perancangkeluargatradisional

1 Comments

  1. baru semlm aida dlm info ni dari wasap grup.
    aida 2.5 liter. sebab 58 kg kan.
    now biasa nya ok jer 2 liter.
    kena top up 0.5 liter lagi, cik sue.

    ReplyDelete




Ya Tuhanku, berilah aku dari sisi Engkau seorang anak yang baik. Sesungguhnya Engkau Maha Pendengar doa

Allahumma aamiin aamiin aamiin ya Rabbal alamiin