Tudung kanak-kanak

Pengalaman saya mengenai biji hitam di uri

🌸بسم الله الرمن الرحيم🌸

Masih segar di ingatan. Sewaktu bersalinkan Rania (anak sulung), my mil bagitau suami sambil tunjukkan biji hitam tuh. Oh ya,  sebelum tu nak habaq lah yang my mil tukang urut. So, my mil serba tahu lah juga. Selepas bersalin saya mengurut dengan my mil lah.
.
Berapa yang ada?
Hanya 3 sahaja.
Jarak no 1 dengan no 2 jauh
Jarak no 2 dengan no 3 dekat
.
Masa dengar suami dan my mil bagitau tuh,  saya angguk-angguk jah.  Tak mengiyakan dan tak menafikan sebab benda baru bagi saya. Lagipon itu semua kuasa ALLAH.
.
Malam tadi tiba-tiba terbaca pulak mengenai biji hitam yang diperkatakan oleh suami dan my mil 2 tahun 6 bulan yang lepas.
.
Kenapa?
Sebab sekarang saya masih berusaha untuk anak no 2 pulak. Anak sulung 6 tahun saya menanti.
.
Jarak anak sulung dengan no 2... Jauh. my mil kata.
.
Jauh mana?? hanya Allah Yang Maha Mengetahui. Ape pon saya sebagai hambaNya tetap berusaha untuk dapatkan adik buat #raniakusayang.

Doakan untuk kami ye.. Semoga dipermudahkan semuanya aamiin
 🐣❤💙❤💙

Nak baca, boleh klik SINI

8 Comments

  1. hanya Allah yang thu..yg pnting jgn putus doa..:)

    ReplyDelete
  2. saya pun my fil yang tengok. Dia pun cakap jauh jarak antara biji hitam tu..huhu...usaha jelah

    ReplyDelete
  3. aritu masa bersalin pun, nenek dgn mak tengok uri tu..katanya jauh2..tapi x pasti pulak ada berapa biji..

    ReplyDelete
  4. Setiap ciptaan Allah msti ada sebabnya kan.. Lya pom ada baca org share tu.. In shaa Allah sue, klo ada rezeki x kemana kan.. Y penting usaha n trs berdoa

    ReplyDelete
  5. Assalamualaikum ciksu..kita pun ada gak mil inform masa 1st time beranak. Hehe kita gelak je tapi curious camne benda ni boleh tersebar ye..

    ReplyDelete
  6. Asslmkm ciksu. Kita pn baru2 ni ada terbca tntng bnda tu. Pstu try tnya suami, dia x kira pn brpa biji Tu. Tp semua tu atas keizinan Allah juga kn. Yng pnting usaha. ☺

    ReplyDelete
  7. ada jugak baca tu dekat facebook. tapi tula semua tu kuasa Allah. luar bidang kuasa kita. moga dipermudahkan buat ciksu dan moga murah rezeki nya amin amin :)

    ReplyDelete




“Wahai Tuhanku! Jadikanlah daku orang yang mendirikan sembahyang dan demikianlah juga zuriat keturunanku. Wahai Tuhan kami, perkenankanlah doa permohonanku.” (Ibrahim: 40)