Tudung kanak-kanak

Ikam Pekasam, Ikan Gelama Masam

Ikan Pekasam, Ikan Gelama Masam menu pembuka selera.. kalau dah tak lalu nak makan ayam, daging, ikan, sotong, udang.. inilah menu pilihan ciksu..

Masak nasi, goreng ikan pekasam.. kalau tak ada stok pekasam ikan gelama masam pon jadi lah.. pastu buat cabai tumbuk.. 

mmmmm.. dapnye.. dapnye.. dapnye..

ikan gelama, tabur bawang + cili kering goreng

ikan pekasam mak buat.. 

Nak pergi tempat baru, harus bawa stok ikan pekasam dan ikan gelama ni.. pengubat rindu di kampung.. bila rindu goreng ikan pekasam, semerbak bau satu rumah.. ^_^ 

Korang suka makan ikan pekasam dan ikan gelama tak ??? 

4 Comments

  1. Ikan pekasam biasanya ikan air tawar.
    Kalau ikan gelama masam atau tenggiri masam memang sedap makan dengan nasik panas.
    Cuma kena pastikan ikan tu disiang sebelum dimasamkan.

    ReplyDelete
  2. yumms...sedapnya..
    feberet lya ni

    ReplyDelete
  3. yummy....sedapnye....dah lama xmakan....

    ReplyDelete




Ya Tuhanku, berilah aku dari sisi Engkau seorang anak yang baik. Sesungguhnya Engkau Maha Pendengar doa

Allahumma aamiin aamiin aamiin ya Rabbal alamiin