Tudung kanak-kanak

Siput Sedut Dengan Nenas

siput sedut lagi T____T. nak buat camno, dah cik abe peminat tegar siput sedut. layankan aje lauk kegemarannya. kali ni buat masak lemak campur nenas. kebetulan ada stok nenas. belasah aje ^_^

paling mudah dan senang hidup kalau buat menu bersantan ni. cuma mau dengan tak mau aje nak dok berdiri, kacau lelama bahan dalam periuk tu. tapi daku sukerrr.. sebab tak renyah pon..

masuk bahan tumbuk cili padi + air + kunyit hidup + serai
sekali kan siput sedut + nenas dalam kuali. agak nenas dah kecut..
masuk santan + garam

siappppppp (",)




12 Comments

  1. hahaha sekaki dgn cik abe cik sue.. hsna suka jugak siput sedut nih.. so far tak pnah buat sdiri lg sbb mama ckp payah nak cari siput nih.. huhuhu..

    ReplyDelete
  2. terbaikkkk lama x makan skrg mahalkan siput sedut ni.. kat sini sekilo rm 13 oiiiiii nak beli pun pikir bnyk kali.

    ReplyDelete
  3. Betullah tu kita ni masak apa yg ahli dlm rumah suka makan baru rasa puas. Kalau tak tak bestlah kan..

    Kalau dpt nenasnya pun dah sedap tu.

    ReplyDelete
  4. sedih..kat putra perdana, puchong ni tak jumpa jumpa lagi siput sedut mentah..sedih tau!

    teringin nk masak dan makan siput sedut..hahha

    ReplyDelete
  5. Sedapnya.. Teringat pnh mkn siput sedut dulu..

    ReplyDelete
  6. siput sedut peberet akak satu famili ni

    ReplyDelete
  7. sedap ciksue..suka walaupun tak berapa pandai nak sedut siputnya.hahaha

    ReplyDelete
  8. Nak mengkatok muncung siput tu yg malas tu cik Sue weyhh

    ReplyDelete
  9. feveret aida & famili.
    tapi tu la ciksu, jenuh nak nyedut utk anak2.
    hu hu hu naik penat kita dibuatnya hu hu...

    ReplyDelete
  10. dulu2 akak pun suka siput sedut masak lemak ni, sekarang ni mlas dah nak menyedut hehehe

    ReplyDelete
  11. ohhh peberet ayah rania ke ni. dah somi suka kita pun kena bahagia la masak walau selalu kan hikhikhik

    ReplyDelete




Ya Tuhanku, berilah aku dari sisi Engkau seorang anak yang baik. Sesungguhnya Engkau Maha Pendengar doa

Allahumma aamiin aamiin aamiin ya Rabbal alamiin