Tudung kanak-kanak

Pulau Sibu, Johor..

Sebenarnya.. ini cerita lama. saja la dok tengok album tetiba nampak gambar ni..

kami ke Pulau Sibu, Johor pada Disember 2010. pergi ke jeti pon gamble jek. kalau ade tiket ke pulau ade lah. kalau tak de pepandai lah. masa ni mana ade nak goggle2. kalau dekat2 ok lah. kalau jauh, mau fengsan. uhuk. huk. huk. lagipon berdua je, kan. apa ade hal. hiks :)

Alhamdulillah dapat juga jejakkan kaki ke Pulau Sibu Tengah..  sronok weiii.. hihi.. semuanya secara kebetulan sebab ghasa ingin tahu.. cuma bersedia dari segi wang ringgit dan kelengkapan diri jek la.

Sebabnya aii tak da booking2 punya.. terus je kami pi Jeti Tanjung Leman.. hahaaahaa. Nasib lah sampai agak awal.. terus dapatkan maklumat dekat kaunter pertanyaan di situ.. tanya punya tanya.. pikir punya pikir terus je bersetuju nak ke sana ;)

Akhirnya kami dapat naik boat ke Pulau Sibu tepat pada masanya.. ada dua trip pengangkutan sahaja ke sana antara jam 10pagi dan jam 3 petang.. So, disebabkan sampai awal kami naik yang pagi la..

Segala urusan bayaran perlu dijelaskan di sana nanti.. main redah je nih ~_^

Kami pi 2D1N.. masa tu pakej yang saya amik harganya dalam RM200++ per pack.. total 2 orang dalam RM500++ jugak la.. lebey kurang halal la ye ;)
  • Pakej termasuk 1 malam penginapan di Bilik Superior Room
  • 1 kali sarapan secara bufet
  • Pengangkutan pergi balik dari Jeti Tanjung Leman ke Jeti Pulau Sibu Tengah

Nape Pulau Sibu Tengah sebab pulau ni dok tengah-tengah kot.. haha..

Pulau sibu nih letaknya nun jauh di Selatan Semenanjung Malaysia.. kalau tak pi sekarang bila lagi nak pi kan.. alang-alang sedang ber`mastautin` di Jay Bee baik pi sekarang.. betol tak ;)

Bila dah sampai.. kagum, terkezut sebab memang cantik dan bersih saje pulau nih.. time pergi tu tak ramai sangat guest.. privasi sesangat la time tuh.. yang ada cuma pasangan-pasangan romantis je.. hehe....

Trip ni sempena ulangtahun perkahwinan yang jatuh bulan november ari tu. memandangkan dua2 busy,so, postpone dulu.

Ramai juga yang pergi pagi tu. kiranya penuh la bot. bila sampai di jeti pulau sibu, kami disambut dengan iringan gitar dan nyanyian oleh staff resort. di arak sampai ke pintu masuk lobi resort. selesai diberi welcome drink mereka pon blah...

Isi form pe sumer.. dah siap buat pembayaran maka dapat la kunci bilik :)

Kami menginap di Bilik Superior Room..

ada macam-macam jenis bilik.. memadai lah yang ini untuk kami...
ada Deluxe dan Serindit Room juga.. lebih kepada keluarga yang datang ramai ler.. kami berdua aje, so inilah yang terbaik ;)

Aktiviti kat sini banyak sebenaqnya... ada banana boat, karaoke, scuba, flying fox, snorkeling.. nak main congkak pon boleh. hehe..

Kami buat aktiviti sendiri je.
berjalan berdua di tepi pantai sambil tu sepak-sepak air.. hehe.. aktiviti simple. just nak relax2 je niat ke mari. so, memang tak join mana2 aktiviti pon. sempat lah mandi laut pastu berendam dalam swimming pool kejap. selebihnya nengok dan usik binatang-binatang nie.

jom layan rusa-rusa tuh. pihak resort biarkan`mereka-mereka` ini berkeliaran macam ni ja tau.. jinak pulak tu :)
merak dok berjalan-jalan ...
tak larik bila kita pegang kan... sporting sangat tau ..

ngantuk je bila angin bertiup. dok di tengah2 pulau, memang berangin je.
sunyi pon sunyi.
memang best bila dapat menikmati keindahan pulau yang cantik ...

jernihnya air ...
Tengok la kejernihan airnya...boleh nampak dari atas.. tinggi tau pondok yang saya duduk lepak tu ..

Breakfast temasuk dalam pakej.. makanan dihidangkan secara bufei.. boleh tahan menu-menunya... paling sedap nasi lemak... sebab aii memang peminat nasi lemak.. bertambah makan tau.. ;))

Lunch kat bilik je.. sebab kami ada juga bawa stok makanam. jimat belanja.. haha....

Dinner kat Cafe Lumba-lumba sebab nak menikmati angin malam... siiijukkkk. lepas makan nak berkaraoke pon boleh..

Saje try Banana Boat tuh.. ingatkan lain la bila makan kat resort nih, alih-alih lebey kurang je dengan Banana Split di Marrybrown...hahaha

Angin malam tak yah dok cakap memang kuat giler.. tengah pulau la katakan... ada juga pelancong dari Singapura dok buat aktiviti kelong.. tahu tak apa tu kelong...? nak tahu search kat en abang google yer :)

Kedai cenderahati pon ada juga.. saya cuma beli tuala je buat kenang-kenangan sebab saya adalah pengumpul tuala tegar.. haha .. lagipon tuala dia cantik.. putih + biru

Selain Pulau Sibu Tengah, Johor ada Pulau Rawa dan Pulau Sibu Besar.. semuanya dalam kawasan Mersing..

Negeri Johor ni besaq tau.. memang tak larat nak jelajahinya.. sebab musababnya dari satu tempat ke satu tempat amik masa berejam-rejam lamanya.. ya ampun.. letih  B-)

Ini sahaja yang dapat dikongsikan bersama.. kenangan di Pulau Sibu, Johor.. bukan di Sibu, Kuching yer.. haha ;)

Honeymoon yang seterusnya nak ke mana pulak yer.. hehe ;)

Layanan : ok
Makanan : Sedap (nasi lemak, yang lain boleh la) sebab masa pi tu tak ada barbekiu kat depan pool.. kalau guest ramai memang chef2 masak kt depan tu je..