Tudung kanak-kanak

Kod Lemak Babi

salam kenal buat rakan-rakan yang baru jadi followers ciksu. nway thank's tau sebab sudi jadi followers cum readers kat blog kecil ni. Masih banyak lagi yang perlu di pelajari dari blogger-bloger otai... =)

hari nih nak sharing is caring lagi...hehehe...ye la sebok-sebok mengemas rumah macam-macam yang ciksu jumpa. alang-alang terjumpa boleh share dengan u olls jugak kan. Dapat juga faedah, baik kan ciksu. Angkat bakul sendiri la pulak..hahaha

actually, isu nih dah lama kan heboh kat Malaysia hari tuh. Yang ni ciksu dapat dari en. assbenn. Ofis dia printkan sume list kod tuh. dan setiap kali nak membeli memang ciksu akan  mengguna pakaikan kod-kod ini. Boleh dikatakan banyak juga la jumpa. bila dah tahu, takkan nak beli jugakan..so, renung-renungkan , pikir-pikirkan apa yang terbaik untuk u olls.

Jadi kita sebagai pengguna yang tegar nih perlulah MEMERIKSA terlebih dahulu produk yang akan di beli dan mengenal pasti kod E-CODES yang terdapat pada sampul atau kotak produk.

Sekiranya terdapat kod sebagaimana yang  tersenarai di bawah dan tiada pengesahan halalan toyyiban oleh JAKIM maka hindarilah produk tersebut kerana ia mungkin mengandungi lemak babi. Bunyi macam seyes tau, amik berat sikit yer...nih soal makan  minum seharian kita nih, bila dah makan jadi pula darah daging kita. Masyaallah....Subhanallah..

Inilah senarai E-CODES


korang nampak tak...sorry la sebab terpaksa buat korang membulatkan mata untuk tengok..



p/s : apalah sangat kan jika ada henbeg @ wallet yang santek-santek tuh kalau nak selitkan sikit info macam nih yer. Cuma lipat-lipat dan masukkannya kedalam, bila nak guna pakai keluarkan ajelah. nak senang lagi save je dalam phone canggih manggis u olls tuh lagi senang..

itu sajo untuk hari ini..
daaaa

6 Comments

  1. thanks kongsi pasal ni sue.. tu la, skrg ni mcm2 ada dlm mkanan kita.. nak kene tgk apa isi kandungan dulu br leh beli

    ReplyDelete
  2. jom melancong
    www.azzad-cuti.blogspot.com
    www.azzadwa.blogspot.com

    ReplyDelete
  3. Info Bgs.. Skrg nie bnyk sngt brg yg kndungannya yg kita tak tahu..

    ReplyDelete
  4. info yg bermanfaat... mencari yang halal itu adalah fardhu....

    http://mohdfaizulosman.blogspot.com/2011/12/kegilaan-zaman-dulu-kala.html

    ReplyDelete
  5. info sgt bguna..

    **btw..tq cz sudi meluangkn msa kt blog lya..salam pknalan gk dr lya:-)

    knp xleh folo blog ni?

    ReplyDelete
  6. aduyai, xkn kiter nk engat satu-satu? hu3

    ReplyDelete




“Wahai Tuhanku! Jadikanlah daku orang yang mendirikan sembahyang dan demikianlah juga zuriat keturunanku. Wahai Tuhan kami, perkenankanlah doa permohonanku.” (Ibrahim: 40)